چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری‌ امارات: رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال برای دومین بار از زمان شکل‌گیری این‌ کمیته، تهدید کرد که

اگر انتخابات فدراسیون فوتبال باز هم به تاخیر بیفتد، طی نامه‌ای به فیفا و با ارائه گزارشی مبسوط درمورد اتفاقات فوتبال ایران از سمت خود استعفا خواهد کرد.

مهندس محسن صفایی فراهانی که ناراضی به نظر می‌رسید می‌گوید: « اگر شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم نشود و این روند موجود نیز ادامه پیدا کند، طی نامه‌ای به فیفا از سمت خود کناره گیری خواهم کرد.»

او این حرف را درست 24 ساعت بعد از به تاخیر انداختن نشست کمیته انتقالی به زبان می‌آورد. «ببینید، براساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده قرار بود نشست کمیته انتقالی طبق روال روز یکشنبه 14 مرداد برگزار شود اما، متاسفانه به دلیل عدم حضور سه عضو منتخب سازمان تربیت بدنی در این نشست و به حداکثر نرسیدن اعضا، جلسه لغو شد. موضوع جلسه برنامه‌ریزی درخصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بود. شخصا به عنوان رئیس کمیته انتقالی و عضو کوچکی از خانواده فوتبال هیچ توجیهی را برای به تاخیر انداختن انتخابات نمی‌پذیرم. این روند به صلاح فوتبال نیست و هر بهانه‌ای نیز برای تداوم این تاخیر غیرقابل پذیرش خواهد بود.»

صفایی فراهانی از اینکه جلسه آنها برگزار نشده بسیار گله‌مند است و تاکید می‌کند: «در حال حاضر هیچ توجیهی برای عدم برگزاری انتخابات وجود ندارد و باید سریعا انتخابات برگزار شود تا فدراسیون انسجام لازم را پیدا کرده و طبق برنامه‌ پیش رود. این شرایط به ضرر فوتبال است و من به عنوان یکی از مدیران این فوتبال نمی‌خواهم هیچ ضرر و زیانی به فوتبال وارد شود. در حال حاضر بیش از 70 درصد تصمیمات فوتبال را آقایان آن هم بدون هماهنگی کمیته انتقالی می‌گیرند و ظاهرا علاقه برای تداوم این روند نیز کم نیست.» به خوبی مشخص است که چرا رئیس کمیته انتقالی ناراضی است؛ به خاطر تمدید امیرقلعه نویی.... «دبیر موقت فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای رادیویی که شخصا آن را شنیدم اظهار کرد که قرارداد سرمربی تیم ملی تا یکسال دیگر تمدید شده است، در حالی که این موضوع هیچگاه در کمیته انتقالی بحث نشده و درمورد آن تصمیم گرفته نشده است. نمی‌دانم این تصمیمات چگونه و براساس چه استدلالی گرفته شده است.  شاید خیلی از دوستان از این شرایط راضی باشند اما، مطمئنا این روند آفت فوتبال ایران است.»

او مکثی می‌کند و توضیح می‌دهد: «معتقدم که رئیس آینده باید درمورد برنامه‌های آینده تصمیم‌گیری کند. شخصا این شرایط را تحمل نخواهم کرد، مگر این که ما در برداشت‌های خود اشتباه کرده باشیم و آقایان هرچه زودتر شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند تا همه چیز به خوبی انجام شود.» صفایی فراهانی با بیان این که فیفا تاریخ مشخصی را برای برگزاری انتخابات تعیین نکرده است، می‌گوید: «کمیته انتقالی است که درمورد برگزاری انتخابات تصمیم می‌گیرد و ما نیز براساس مذاکراتی که با مسوولان فیفا داشتیم قول داده بودیم که تا پایان ماه جاری میلادی این انتخابات برگزار شود.»

کد خبر 28405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز