سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

‌ قائم‌مقام وزیر بهداشت در امـــور مشـارکت‌هـــای اجتماعی، از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت کشور خواست ‌ در حوزه بهداشت همچنان پشتیبان دولت باشند.

بیمارستان سازی توسط خیرین


به گزارش همشهري دكتر سيدهادي ايازي كه در همايش تجليل از خيرين سلامت و حاميان دانشگاه علوم پزشكي تهران سخن مي‌گفت، با بيان اينكه زماني خيرين به كمبود فضاي آموزشي در كشور كمك كردند و امروز هم مي‌توانند ‌در حوزه بهداشت ياري رسان دولت و مردم باشند، گفت: اكنون بيش از 60هزار تخت بيمارستاني در كشور نياز است و همچنين كشور شبكه بهداشت ندارد. در تهران به بيش از 700پايگاه بهداشتي محلي نياز داريم تا بتوانيم در عرصه بهداشت و پيشگيري مطلوب گام برداريم و اين همه با حمايت و پشتيباني خيرين و افراد نيكوكار ميسر است چرا كه منابع دولتي كفاف اين همه را نمي‌كند و به همين دليل خيرين بايد به اين موضوع ورود كنند.

دكتر ايازي با تاكيد بر اينكه جمعيت كشور به سمت ميانسالي و سالمندي پيش مي‌رود و بايد براي فراهم‌كردن نياز اين قشر عظيم به خدمات و امكانات درماني بيش از پيش تلاش كرد، افزود: در اين بخش نياز به ياري خيرين در حوزه سلامت بيشتر از قبل احساس مي‌شود. خيرين انسان‌هاي بزرگي هستند و خداوند به اين انسان‌هاي بزرگ، توفيق قدم نهادن در اين مسير را داده؛ توفيقي كه قطعا نصيب هر فردي هم نخواهد شد. خيرين سلامت الان بسيار باانگيزه وارد ميدان شده‌اند و اين انگيزه را بنده در نشست‌هايي كه با اين عزيزان دا رم متوجه شده‌ام.

او به‌عنوان نمونه به ساخت مركز تخصصي مغز و اعصاب در منطقه22 توسط خيرين اشاره كرد و گفت: تنها در يك روز گردهمايي براي اين مركز، خيرين براي ساخت آن، 120ميليارد تومان پول جمع‌آوري كردند. ايجاد اين مركز تخصصي واقعا نياز كشور بود. علاوه بر اين، تمام مراكز درماني شهرهاي رفسنجان و دزفول توسط خيرين ساخته شده و در حال حاضر هم بيمارستان 800تختخوابي امام خميني(ره) توسط خيرين در تهران درحال ساخت است.

در همايش تجليل از خيرين سلامت كه روز گذشته به همت مجمع خيرين سلامت و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي تهران در مركز همايش‌هاي بيمارستان مركز طبي كودكان برگزار شد، رضا نيري، رئيس اين مجمع هم گفت: از 5سال پيش تاكنون موفق به جمع‌آوري 3هزار و 300ميليارد تومان كمك‌هاي خيرين شده‌ايم و در اين مدت 700مركز درماني شامل 160بيمارستان نيز با همت خيرين ساخته شده است. در اين همايش، دبير دومين همايش تجليل از خيرين سلامت هم اعلام كرد كه طي سال گذشته، خيرين 45ميليارد تومان به حوزه سلامت كمك كردند. در اين همايش از همكاري‌هاي شهرداري تهران با خيرين سلامت قدرداني و همچنين از سوي شهردار تهران ‌سبد گلي تقديم اين همايش شد.

کد خبر 284000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha