همشهری آنلاین: رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه استان‌های کمتر برخوردار خبر داد و گفت: این ۶ هزار میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سيد صفدر حسيني در جمع استانداران استان‌هاي كمتر برخوردار كشور، گفت: این رقم به منظور توجه بیشتر به تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی و در جهت تقویت توازن منطقه‌ای، به مناطق کمتر برخوردار تعلق می‌گیرد كه نيمي از آن به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی در بخش صنعت و معدن و گردشگری و بخش ديگر به كشاورزی اختصاص پيدا می‌كند.

به گفته رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي، استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها هستند.

وی همچنین از تغییر رویکرد صندوق توسعه ملي به شناسایی مناطق محروم خبر داد و افزود: از این پس در چارچوب سیاست توازن منطقه‌ای، همه شهرهای این استان‌ها و در واقع همه استان جزو مناطق محروم به شمار می‌روند و تسهیلات صندوق توسعه ملی با شرایط ویژه به آنها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 283685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha