همشهری آنلاین: پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود فاش کرد که آمریکا عامل اصلی ویروس استاکس نت علیه برنامه هسته ای ایران بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از هیل، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که آمریکا در جنگ سایبری باید مواضع تدافعی بگیرد نه تهاجمی.

اسنودن که بسیاری از طرح‌های امنیتی آمریکا در زمینه شنود و جاسوسی از شهروندان و رهبران سایر کشورها را افشا کرده است همچنین گفت که روند افزایش حملات سایبری به وسیله دولت‌ها از آمریکا شروع شد.

ادوارد اسنودن با اشاره به اینکه آمریکا مسئول حمله سایبری علیه برنامه هسته‌ای ایران است و این کشور در پشت حمله ویروس استاکس نت بود گفت: بسیار مهم است که بگوییم روند شکل گیری حملات سایبری علیه دولت‌ها درست از زمانی شروع شد که آمریکا ویروس استاکس نت را علیه ایران به کار گرفت.

براساس این گزارش، حمله سایبری با ویروس استاکس نت یکی از مهمترین حملات سایبری در تاریخ جنگ سایبری بود که البته موفق نشد آسیب چندانی به برنامه هسته ای ایران وارد کند. پیش از این نیز گفته شده بود که واشنگتن در دوره ریاست جمهوری جورج بوش با همکاری اسرائیل چنین ویروسی را طراحی کرده بود.

کد خبر 283525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha