سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

مترجم-فرانک فراهانی‌جم: افسران پلیس یا caravinieri یک سریال تلویزیونی مهیج، کمدی و در عین حال جنایی است که از سال 2002 در دو مجموعه مختلف و مجزا تحت عنوان افسران پلیس 1 و 2 در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا به نمایش درآمد.

این سریال ماجرای زندگی شش افسر پلیس را نمایش می‌دهد و داستان اصلی مجموعه نیز پیرامون حوادثی است که برای مانولا آرکوری در نقش پائولو ویتالی و لونزوکرپسی در نقش توماسوپالرمو از افسران پلیس این مجموعه اتفاق می‌افتد. رافائل مرتز کارگردان فیلم‌های موفق و مشهوری است که کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را نیز برعهده داشته است.
کلودیا کورباسی و ماریوفالکون نیز از نویسندگان این مجموعه هستند که هم‌اکنون این مجموعه روزهای شنبه از شبکه دوم سیما پخش می‌شود.

نیروی امنیتی ایتالیا
در کشور ایتالیا، به نیروهای ژاندارمری و دژبان اصطلاحاً carabinieri گفته می‌شود. این واژه در زبان انگلیسی مترادف سربازان کلت به‌دست است اما این واژه در زبان ایتالیایی لقبی است که برای نیروهای پلیس و امنیتی کشور به‌کار می‌رود.

در زمان گذشته carabinieri به ارتش سواره‌نظام و یا گروهی از سربازان اطلاق می‌شد که به تفنگ‌های لوله کوتاه ویژه سواره‌نظام مجهز بودند و از مرزهای کشور در برابر هجوم بیگانگان محافظت می‌کردند. این گروه به کشور وفادار بودند و ماموریت داشتند تا بر رعایت قوانین در جامعه نظارت داشته باشند و از وقوع هرگونه جرم و جنایت در سطح کشور جلوگیری به‌عمل آورند.

حضور افسران پلیس در ایتالیا نخستین بار در سال 1882 در مجموعه تلویزیونی پینوکیو دیده شد.در این مجموعه دو افسر پلیس پینوکیو را به دلیل جرمی که او مرتکب نشده بود دستگیر کردند.

اگرچه افسران پلیس در ایتالیا به عنوان یکی از سازمان‌های شایسته و مورد اعتماد در برقراری نظم و امنیت در جامعه مورد توجه قرار دارند اما بسیاری از مردم از گذشته‌های دور به شوخی این نیروهای امنیتی را مورد انتقاد قرار داده و برنامه‌های نمایشی و طنز بسیار زیادی ساخته‌اند که بر عدم کفایت و لیاقت افسران پلیس و ناتوانی آنها در کشف جرم و جنایت نهفته در سطح اجتماع دلالت می‌کند.

در سال‌های اخیر فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری با همین عنوان تهیه شده است که بسیاری از هنرمندان مشهور عرصه سینمای ایتالیا نیز در آنها به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هفت قسمت سریال افسران پلیس
مجموعه تلویزیونی «افسران پلیس» که نخستین بار در 12 مارس سال 2002 به کارگردانی رافائل ترنر در کشور ایتالیا به روی آنتن رفت، داستان حوادث و ماجراجویی‌های یک پاسگاه پلیس است که در شهری در مرکز کشور ایتالیا واقع شده است. در سال 2005 فیلم سینمایی تلویزیونی این مجموعه با عنوان افسران مخفی پلیس ساخته شد که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت.

تا سال 2006، پنج قسمت مختلف و مجزا از مجموعه افسران پلیس تهیه و به نمایش درآمد. قسمت ششم این مجموعه نیز در تابستان سال 2006 فیلمبرداری شده است که قرار است تا پایان سال 2007 از طریق شبکه پنج تلویزیون ایتالیا به نمایش درآید.

این شهر کوچک در مرکز کشور ایتالیا واقع شده است. شهر ریونی از لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند و غنی است. افسران پلیس بر حفظ امنیت نظارت می‌کند. از آنجایی که این منطقه محل اقامت اقوام سرزمین اتروریا بوده است که قدمت آن به هفتصد سال قبل از میلاد برمی‌گردد و اهالی آن پایه‌گذار فرهنگ‌های مردم رم بودند، بنابراین فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی افسران پلیس در این منطقه زیبا و تاریخی سبب نارضایتی بسیاری از اهالی منطقه شد و در نتیجه ساخت این مجموعه را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرد.

با حمایت‌های بسیاری که از جانب مسئول گردشگری در جزیره مالت انجام شد، ساخت مجموعه تلویزیونی افسران پلیس ادامه یافت و به این ترتیب قسمت هفتم این سریال نیز ساخته شد. افسران پلیس با داشتن 4 میلیون بیننده در هفته در طول 6سال گذشته به عنوان پرطرفدارترین و پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا شناخته شده است.

 با حمایت مسئولان سازمان گردشگری امکان فیلمبرداری قسمت‌های مختلف مجموعه در دیگر مناطق کشور فراهم شده است که علاوه بر رفع محدودیت‌های موجود در این خصوص توانسته است جذابیت بسیاری از مناطق دیدنی را نیز در حین نمایش داستان به تصویر کشد. از بازیگران اصلی این مجموعه می‌توان به لورنزکرسپ، مانولا آرکوری، فرانچسکو، جامپیرو، پینو و مارتینو اشاره کرد.

نگاهی به بازیگران سریال
لورنزکرسپی، بازیگر نقش توماس در 13 آگوست سال 1971 در مسیا  ایتالیا، متولد شد. در سن 16سالگی به میلان رفت و با ایفای نقش در یک فیلم سینمایی در سال 1995 فعالیت هنری خود را در میلان آغاز کرد. او به بوکس و فوتبال آمریکایی بسیار علاقه‌مند است. لورنز در سال 2002 در سریال افسران و توماس فقط در یک سری از این مجموعه به ایفای نقش پرداخته است. بازی در یک مجموعه تلویزیونی دیگر در سال 2005 نیز آخرین اثر هنری است که لورنز در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده است.

مانولا آرکوری: او متولد 8 ژانویه سال 1977 در شهر لاتینا در ایتالیا است و توانسته است جایزه اسکار مدل را از آن خود سازد. از سال 1992 فعالیت در عرصه هنر را با بازی در مجموعه کوچک تلویزیونی آغاز کرد. در سال 2002 با ایفای نقش در سریال افسران پلیس به شهرت رسید. بازی در یک مجموعه تلویزیونی در سال 2006 آخرین کاری است که در آن به ایفای نقش پرداخته است.

فرانچسکو: بازیگر لئوناردو بنینی در دسامبر سال 1981 در کاتانیا سیسیلی در ایتالیا متولد شد. در سال 1998 با بازی در یک فیلم داستانی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در این مجموعه او قرار است با جویا، دختر سرگروهبان کاپلو ازدواج کند.

جامپیرو لیزارلی: فعالیت هنری خود را با فیلم داستانی برانکو در سال 1994 آغاز کرد و در مجموعه افسران پلیس نیز در نقش کارلو پروسپری به ایفای نقش پرداخته است. پینو کارسو: متولد 12 اکتبر سال 1934 در شهر سیسیلی ایتالیا است. او در دو سری از این مجموعه در نقش سروان کاپلو رئیس این اداره پلیس حضور دارد.

مارتینو: کولومبری در 10 ژوئیه سال 1975 در شهر ریکیون ایتالیا متولد شد. در سال 1991 به عنوان بانوی شایسته ایتالیا انتخاب شد. در افسران پلیس نقش جویا کاپلو دختر سروان کاپلو را بازی می‌کند. او با الکساندرو کاستاکوزتا فوتبالیست تیم آس میلان ازدواج کرد و در سال 2004 صاحب یک پسر شد.

منبع: imdb.com

کد خبر 28324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز