همشهری آنلاین: تمعاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای اولین بار در بودجه پیشنهادی سال ۹۴ میزان وابستگی بودجه کشور به نفت به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

ستاری

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت فرمانده نیروی هوایی ارتش، منصور ستاری و یازده تن از همرزمانش افزود: درگیر یک اصلاح ساختار جدی در اقتصاد کشور هستیم و باید از این فرصت طلایی پیش آمده استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال 94 یک فرصت طلایی برای جهت گیری اقتصادی است که از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

  • تفکر جوانان این مرز و بوم سرمایه است نه چاه‌های نفت

وی اظهار کرد: سرمایه کشور مغز و تفکر جوانان این مرز و بوم است نه چاه‌های نفت آن، این تفکر باید بعد از 100 سال از اقتصاد کشور جمع شود، اخلاق نفتی باید از اقتصاد ایران جمع شود زیرا ذهن و رفتار ما را این اقتصاد نفتی آلوده کرده است.

ستاری یادآور شد: ما با قدرت مغزمان است که می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم، در جنگ مهم سلاح نیست، آن چیزی که مهم می‌باشد مغز و اینکه چطور برای پیروزی و استفاده از تجهیزات فکر و استفاده کنیم.

وی گفت: فقط با قدرت دانش است که در جنگ می‌توانیم پیروز باشیم. وی در پایان سخنان خود افزود: پدرم (شهید منصور ستاری) جرات و جسارت این را داشت که هر چه در مغزش بود به درستی پیاده کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: در بیست سال گذشته، بیست برنامه از سوی نیروی هوایی ارتش برای شهدای نیروی هوایی برگزار شده که این امر بی‌سابقه و قابل تقدیر می‌باشد.

در این مراسم از همسران شهیدان منصور ستاری، علیرضا یاسینی، مصطفی اردستانی، احمد شجاعی، حسن رزاقی، بهرام ریحانی شریفی، امیرحسین جمشیدی، رضا جم منش، محمدرضا محسنی، یوسف پورزادی، احمدرضا سنایی و عباسعلی جزءمحتشمی با اهدا لوح تقدیر شد.

کد خبر 283200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha