همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی از تقدیم استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به هیات رییسه مجلس طی هفته گذشته خبر داد.

کمسیون اصل ۹۰

حسین آذین در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق بودجه، مصوب شد سه نماینده از کمیسیون‌های تخصصی و 9 نماینده از کمیسیون برنامه و بودجه به عضویت این کمیسیون درآیند اما گویا کمیسیون اصل 90 قانون اساسی که اعضای آن عضو هیچ کمیسیون دیگر نیستند به عنوان کمیسیون خاص و نه کمیسیون تخصصی تعریف شده و حق حضور در ترکیب کمیسیون تلفیق بودجه را ندارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی علت استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی را نارضایتی اعضا از این تفسیر هیات رییسه مجلس از آیین‌نامه داخلی مجلس دانست و خاطرنشان کرد: تفسیر هیات رئیسه این است که کمیسیون اصل 90 کمیسیون تخصصی نیست؛ همین تفسیر موجب نادیده گرفته شدن حق ما در عضویت در کمیسیون تلفیق شده است از این رو اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند در اعتراض به این نگرش و در اقدامی جمعی استعفای خود را تسلیم هیات رئیسه مجلس کنند.

وی متذکر شد: برای حل این مشکل نیازی به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس نیست، با اصلاح تفسیر و برداشت آقایان هیات رئیسه مجلس از روح آیین‌نامه این مشکل حل می‌شود.

همچنین یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تایید این خبر گفت: رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هفته گذشته شفاها از تصمیم جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مبنی بر استعفای اعضا را به بنده اطلاع داد.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: علی پورمختار رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی به صورت شفاهی بنده را از تصمیم اعضای کمیسیون متبوعش مبنی بر استعفای دسته جمعی اعضا مطلع کرد و گفت این تصمیم در اعتراض به تخصصی ندانستن کمیسیون 90 قانون اساسی اتخاذ شده است.

نماینده مردم شیراز یادآور شد: بنده هنوز نامه استعفای رسمی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی را ملاحظه نکرده‌ام.

کد خبر 283074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha