یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

حسین عبدی ابیانه: رئیس جمهوری کشورمان 15 مرداد و در صدر هیئتی و به دعوت رسمی بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر، وارد این کشور می‌شود.

این سفر براساس پیشینه خوبی که دو کشور در مناسبات خود دارند می‌تواند از آن جهت مهم ارزیابی شود که ایران و الجزایر نقطه نظرات مشترکی به ویژه در حوزه مذهب و همچنین دیدگاه‌های هماهنگ و ارتباط با تحولات جهانی دارند.

سفر آقای احمدی‌نژاد به الجزایر در واقع زمینه‌ای را فراهم خواهد ساخت برای استحکام بیشتر روابط مناسبی که از پیش وجود داشته است و چه بسا که پیمان همکاریهای اقتصادی و فرهنگی نیز در خلال این سفر منعقد خواهد شد.

در همین زمینه تنی چند از اعضای هیات دولت در الجزایر حضور یافته و در کنار رئیس‌‌جمهوری کشورمان به افتتاح و انعقاد پروژه‌ها و قراردادهای اقتصادی و فرهنگی خواهند پرداخت.

بحث تاسیس بانک ایرانی در الجزایر و همینطور گسترش روابط اقتصادی با تشکیل کمیسیون مشترکی که تاریخ نشست‌هایش پس از ماه رمضان مشخص خواهد شد از جمله محورهایی است که در سفر رئیس‌جمهوری به الجزایر مد نظر قرار می‌گیرد.

امضای موافقتنامه هوایی بین دو کشور و موافقتنامه‌های فرهنگی محورهای دیگری است که آقای احمدی‌نژاد و بوتفلیقه در خلال این سفر 2 روزه به آن توجه خواهند کرد.

قطعاً بازتاب این سفر در عرصه بین‌المللی با توجه به تبلیغات رسانه‌ای آمریکا و غرب و تهدید به اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران نشان خواهد داد که تمام این سر و صداهای غرب و آمریکا در حد یک بازی رسانه‌ای است و هیچ تاثیری در روابط میان ایران و کشورهای دوست نخواهد داشت.

*سفیر ایران در الجزایر

کد خبر 28286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز