همشهری‌آنلاین: تصمیمات دولت برای تبدیل آشوراده به قطب گردشگری بر اساس قوانین و مقررات و ملاحظات زیست محیطی اتخاذ و با قوت اجرا می‌شود.

سعید شیرکوند

به گزارش روابط عمومي سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصممیات دولت برای بهره‌برداری از جزیره آشوراده به منظور گردشگری و تبدیل آن به قطب گردشگری بر اساس تمام قوانین و مقررات ذی ربط و ملاحظات زیست محیطی اتخاذ شده و با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر افزود: برخی منابع خبری در روز گذشته ادعا کردند که سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای ، دستور توقف عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده را صادر کرده است، اما باید گفت چنین نامه ای وجود خارجی ندارد و نامه ادعا شده نه به سازمان محیط زیست و نه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واصل شده است و معلوم نیست اصحاب رسانه و برخی افراد بر چه اساسی چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تصمیم در مورد استفاده از جزیره آشوراده پس از طی کردن تمامی فرآیند های قانونی آن توسط دولت محترم اتخاذ شده و طبیعی است که این تصمیمات قانونی توسط دولت باید به وسیله دستگاه های اجرایی مورد توجه و عمل قرار گیرد.

به گفته شیرکوند آنچه در موردآشوراده مطرح می باشد استفاده از این جزیره به صورت گردشگری طبیعی خواهد بود که هنوز طرح تفصیلی و جامع آن تهیه نشده است و طبیعی است که هیچ گونه فعالیتی در آشوراده آغاز نشده است که متوقف شود.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان حفاظت محیط زیست، تمامی فعالیتهایی که در این جزیره انجام خواهد شد بر اساس تایید هر دو سازمان و با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواهد بود و جای تاسف است که برخی از اصحاب رسانه و افراد با مبنا قرار دادن برخی خبرهای خودساخته ،به انتشار تحلیل هایی اقدام می کنند که فاقد رعایت ملاحظات مدیریتی و کارشناسی است .

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در تاریخ 12 آذر ماه سالجاری در پایان سفر هیات دولت به استان گلستان در جمع خبرنگاران محلی گفت: پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی و با توافق مسوولان، جزیره آشوراده استان گلستان در دریای خزر با مراعات مسائل زیست محیطی به یک مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری بخشی از این جزیره به صورت طبیعی باقی می ماند و بخش دیگر آن با انجام زیرساخت های لازم به منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه این موضوع در نشست وی با روسای جمهوری قزاقستان و ترکمنستان در استان گلستان نیز مطرح شده است، تصریح کرد: موضوع تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری از گذشته به دلیل مطرح شدن برخی مشکلات زیست محیطی با تاخیر مواجه شده است، اما امروز این تصمیم پس از انجام کار کارشناسی و بحث های مفصل اتخاذ شد.

کد خبر 282767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha