اولین قسط از مرحله سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران به‌حساب بانک مرکزی واریز شد تا آثار روانی این موضوع، قیمت دلار را در بازار آزاد به زیر ۳هزار و ۵۰۰تومان کاهش دهد.

دلار

در اين مرحله 490ميليون دلار ديگر از درآمدهاي خارج از دسترس ايران كه در مذاكرات سوم آذر مورد توافق قرار گرفته بود، از طريق كره‌جنوبي به‌حساب بانك مركزي در عمان واريز شد. طي مرحله اول و دوم توافق ژنو مجموعا حدود 7ميليارد دلار از منابع مانده در خارج بازگشت كه با احتساب ارزهايي كه در دور سوم آزاد مي‌شود در مجموع بيش از 11.2 ميليارد دلار از درآمدهاي ارزي بلوكه شده به كشورمان برمي‌گردد.

انتشار خبر آزادسازي ارزهاي بلوكه‌شده امروز تأثير مثبتي در بازار ارز داشت. در شرايطي كه كاهش قيمت نفت نگراني‌ها از كمبود عرضه دلار را افزايش داده است، آزادسازي ارزهاي بلوكه شده مي‌تواند بخشي از نيازهاي بازار را تأمين كند به همين دليل روز گذشته هر دلار آمريكا به قيمت 3هزار و 495تومان رسيد درحالي‌كه در طول هفته بهاي دلار تا 3هزار و 540تومان هم بالا رفته بود. كاهش قيمت دلار موجب شد تا بهاي انواع سكه در بازار آزاد با كاهش مواجه شود. در شرايطي كه قيمت طلا در بازارهاي جهاني با افزايش مواجه شده و به يك هزار و 200دلار در هر اونس نزديك شده است، قيمت طلا و سكه در بازار كاهش يافته است. هر سكه تمام بهار آزادي ديروز با قيمت 983هزار تومان فروخته شد.

کد خبر 282758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha