همشهری آنلاین: معاون درمان وزیر بهداشت جزییات بسته حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج را تشریح و برنامه‌های وزارت بهداشت برای استاندارد کردن ارایه خدمات شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی را توضیح داد.

 

به گزارش ايسنا، محمدآقاجانی درباره بسته خدمتی حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و نیازمند در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: بخشی از خدمات مربوط به بیماران خاص و صعب‌العلاج در قالب خدماتی که در بسته کاهش فرانشیز پیش بینی کرده بودیم، اتفاق افتاده است.

وی افزود: البته خدمات به این بیماران بسیار گسترده است؛ یعنی بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به سرطان در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور مورد حمایت کامل قرار گرفتند و از کسانی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تنها سه درصد هزینه اخذ می‌شود و کسانی هم که خارج از نظام ارجاع می‌آیند تنها 6 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. این خدمات انواع اقدامات درمان سرطان اعم از درمان‌های دارویی سرطان، درمان‌های جراحی سرطان و پرتو درمانی که سه بخش اصلی درمان سرطان را تشکیل می‌دهند را شامل می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: در مورد داروهایی که از خارج بیمارستان و به صورت سرپایی باید تهیه شوند نیز باید گفت که خوشبختانه سازمان غذا و دارو و در مجموع وزارت بهداشت حمایت‌های خوبی را از داروهای سرطانی به عمل آورده و در قالب اعتباراتی که برای یارانه دارو در اختیار داشته، این اعتبارات را به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص داده و سازمان‌های بیمه نیز براساس این اعتبارات، حمایت‌های ارزنده‌ای را از این بیماران انجام داده‌اند. بر این اساس عمده این هزینه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر که بخشی با منابع خودشان و بخشی با منابع وزارت بهداشت است، پوشش داده می‌شود.

وی گفت: تقریبا تمام داروهای سرطانی و تمام داروهای بیماران خاص در حال حاضر در همه شهرهای کشور در اختیار است و حمایت‌ها نیز خدمات بستری و سرپایی را شامل می‌شود. اما برای گسترش این خدمات وزارت بهداشت برنامه‌های جدیدتری دارد. در روزهای آینده شاهد اعلام بسته‌های حمایتی جدید برای حمایت از بیماران سرطانی در قالب حمایت از داروهای آنها و شیمی درمانی مورد نیاز آنها خواهیم بود که البته باید اعتبارات آن فراهم شود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برای زیر ساخت‌های ارائه خدمات نیز وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی دارد که در طی هفته‌های آینده این اقدامات هم اعلام می‌شود.

کد خبر 282678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha