همشهری آنلاین: سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای تعدادی از محصولات و فرآورده‌های مواد غذایی و آشامیدنی و همچنین اسامی شرکت‌های تولید کننده غیرمجاز را اعلام کرد.

مواد غذایی

ایرنا و به نقل از اطلاعیه سازمان غذا و دارو نوشت: واحدهای تولیدی و محصولات نمک بانام تجاری شورباش، نمک شرکت و نمک سمنان نغمه با نام شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام دکتر سینا، لواشک و آلوچه فرآوری شده با نام رهک، چیپس با نام آقا بزرگ، نان قندی با نام شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام شرکت نوید کار کد بانو فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد، شناسایی و معرفی این تعداد محصول در راستای تاکید معاون وزیر بهداشت بر ارتقای نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهای فاقد سلامت صورت گرفته است.

براساس این اطلاعیه، واحدهای تولیدی و محصولاتی که نام آنها ذکر شده است به دلیل تولید محصولات غذایی براساس اسناد و مجوزهای بهداشتی جعل شده مورد نظر اداره کل فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، غیر مجازشناخته شد‌‌اند.

سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات این شرکت‌ها با اطلاع رسانی سریع، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

هموطنان می‌توانند برای مشاهده فهرست اقلام محصولات غیرمجاز یاد شده به نشانی http://ifdona.ir/userfiles/pdf مراجعه کنند.

کد خبر 282582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha