سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت، این سازمان مجوز تولید ۱۷ محصول غذایی و شرکت تولید کننده آنها را باطل کرده است.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تولید کنندگان این محصولات غذایی، فاقد مجوزهای مورد نیاز وزارت بهداشت بودند و اجازه تولید و عرضه هیچ یک از محصولات را نداشتند.

وی شرکت و محصولات غذایی فاقد پروانه ساخت و مجوز از وزارت بهداشت را «نان برنجی مجتبی صفایی»، «کاک، شکری، نان برنجی و کاک صفایی» با مشخصه «گلریز صفایی»، نبات با نام تجاری «بویرمهر»، تولید نان سنتی و بسته بندی با نام تجاری اوین عنوان کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، همچنین نان جو، نان شیرمال حاوی خرما و گردو، نان شیرمال شکلاتی ،کیک، نان شیرمال، نان باگت با نام تجاری «کندو»، گز عباسیان با نام تجاری 351، نان برنجی زعفرانی علی شکرریز، نان حجیم و نیمه حجیم و نان مسطح شرکت تولید «سلوک اسفراین» را از دیگر محصولاتی عنوان کرد که غیرمجاز اعلام شده اند.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو بر ارتقای نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهای فاقد سلامت، واحدهای تولیدی ومحصولاتی که نام آنها اعلام شد، به دلیل تولید محصولات غذایی براساس اسناد و مجوز های باطل شده بهداشتی مورد نظر اداره کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات این شرکت‌ها با اطلاع رسانی سریع، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

کد خبر 274819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha