همشهری آنلاین: در روز پایانی و با کسب مدال طلای حسین ساوه شمشکی و برنز فروغ عباسی، ایران بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها قرار گرفت.

H.SaveShemshaki

به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكي،‌ اين رقابت‌ها در 4 مسابقه مارپيچ بزرگ و كوچك برگزار شد كه در پايان ايران با كسب 11 مدال در صدر قرار گرفت و اول شد. اسلواكي و تركيه هم به ترتيب دوم و سوم شدند.

در مسابقه اول مارپيچ كوچك اسكي‌باز اسلواكي اول شد، حسين ساوه شمشكي نقره گرفت و سيد مرتضي جعفري با كسب مدال برنز در جايگاه سوم ايستاد. در بخش بانوان اسكي‌باز ازبكستاني اول و تركيه دوم شد و فروغ عباسي با كسب مدال برنز بر سكوي سوم قرار گرفت.

در مسابقه پاياني مارپيچ كوچك حسين ساوه شمشكي با اقتدار اول شد و طلا گرفت، نماينده اسلواكي دوم و سيد مرتضي جعفري با مدال برنز سوم شد.

در بخش بانوان اسكي‌باز ازبكستاني اول و نماينده تركيه دوم شد و فروغ عباسي با كسب مدال برنز در جايگاه سوم قرار گرفت.

پيش از اين در روز اول مسابقات و در مارپيچ بزرگ كه 30 اسكي‌باز در آن حضور داشتند، میلین سک فیلیپ از اسلواکی در جایگاه نخست ایستاد، پس از او حسین ساوه شمشکی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و پوریا ساوه شمشکی نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین پویا ساوه شمشکی در این رقابت‌ها مقام چهارم را به دست آورد، مهدی سوقانی پنجم، مرتضی جعفری هشتم، بهنام کیا شمشکی دهم، محمد کیا دربندسری یازدهم، مازیار صالحی فشمی بیست و یکم و رضا رجب بلوکات بیست و دوم شدند.

در بخش بانوان نیز که با حضور 12 اسکی‌باز برگزار شد، نمایندگان ترکیه رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند و اسکی‌باز ازبکستانی در جایگاه سوم ایستاد. در این بخش فروغ عباسی پنجم و آوا جوادی هفتم شدند، اما زیبا کلهر، میترا کلهر و مرجان کلهر نتوانستند رقابت خود را به پایان برسانند.

در روز دوم مسابقات نيز در ماده مارپیچ بزرگ و در بخش زنان نمایندگان ترکیه، ازبکستان و ایران به ترتیب اول تا سوم شدند. میترا کلهر با زمان 1:43.12 در جایگاه سوم قرار گرفت. در همین ماده فروغ عباسی چهارم شد و زیبا کلهر و آوا جوادی به ترتیب هشتم و یازدهم شدند.

در قسمت مردان حسین ساوه شمشکی با زمان 48:74 در جایگاه دوم و مرتضی جعفری صید با 46:72 در رده سوم قرار گرفتند وپویا و پوریا ساوه شمشکی چهارم و پنجم شدند.

بهنام کیا شمشکی، محمد کیا دربندسری، مازیار صالحی فشمی و رضا رجب بلوکات نیز به ترتیب دهم، یازدهم، هجدهم و بیست و یکم شدند. مهدی سولقانی به خط پایان نرسید و حامد کیا دربندسری نیز مسابقه را شروع نکرد.

در مجموع تيم ملي اسكي آلپاين كشورمان با 11 مدال قهرمان شد و اسكي‌بازان ايران جوايز نقدي نفر اول 750 ، دوم 500 و سوم 250 يورو را دريافت كردند.

اين مسابقات با حضور 40 ورزشكار آقا و 12 ورزشكار بانو از 7 كشور اسلووني، اسلواكي، يونان، اوكراين، ازبكستان، ايران و تركيه برگزار گرديد.

تیم ملی اسکی ایران متشکل از 9 ورزشکار (5 زن و 4 مرد) به سرمربیگری علیداد ساوه‌ شمشکی و مربیگری فاطمه‌ کیادربندسری برای حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه عازم این کشور شد.

سرپرستی این تیم را عیسی ساو شمشکی، نماینده وزیر در توسعه ورزش‌های زمستانی به عهده داشت.

 

کد خبر 282537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha