بیست و نهمین دوره تجلیل از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی با تجلیل از ۱۱ تولید‌کننده برتر و معرفی ۶۴کشاورز نمونه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

روحانی

رئيس‌جمهور، كشاورزي و امنيت غذايي را بيانگر اقتدار ملي قلمداد كرد و با اعلام اينكه اقدامات دولت در حوزه آب طي 16‌ماه گذشته در تاريخ ايران بي‌نظير بوده، از تصميم دولت براي سرمايه‌گذاري در بخش آب خبر داد.به گزارش همشهري، حسن روحاني با تأكيد بر اينكه بايد آب را به درستي مهار و استفاده كنيم تا بهره‌وري علمي و صحيح داشته‌باشيم گفت: اگر بتوانيم 10درصد در مصرف آب صرفه جويي كنيم شرايط كشور متحول مي‌شود. مبناي كار ما در كشاورزي بايد براساس طبيعت نيمه خشك تنظيم شود.

  • توليد8.6 ميليون تن گندم در سال‌جاري

وزير جهادكشاورزي نيز در مراسم تقدير از كشاورزان نمونه از كاهش ۱۰ درصدي بارندگي در سال‌جاري خبر داد و توليد گندم در سال‌جاري را 8.6 ميليون تن اعلام كرد.محمود حجتي با بيان اينكه در سال گذشته بارش نزديك 10درصد نسبت به سال قبل كمتر بود و 2‌شوك اقليمي جدي به توليد وارد شد، افزود:

يكي از شوك‌هاي وارده سرمازدگي و ديگري گرمازدگي بود، اما با وجود اين دو شوك بزرگ محصول توليدي گندم امسال با 6ميليون و 800هزار تن نسبت به سال قبل 2‌ميليون تن افزايش داشت. وي با اشاره به اينكه در برخي محصولات كشاورزي در بازارهاي جهاني حضور كمرنگ‌تري داشتيم، افزود: امسال در برخي محصولات لبني مانند شير كه افزايش توليد داشته و تقاضا نسبت به عرضه كمتر بود شاهد رشد صادرات بوده‌ايم؛ به‌نحوي كه در 8‌ماه نخست سال حدود 488هزار تن فرآورده لبني به خارج از كشور صادر شد ونسبت به‌مدت مشابه سال قبل 100تن افزايش داشته است.

کد خبر 282345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha