مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: فضاها و سیمای شهری تهران با همکاری شورایاری ها ساماندهی و بهسازی می شود.

به گزارش همشهری، بر اساس تفاهمنامه ستاد هماهنگی انجمن های معتمدین محلات (شورایاری ها)، شورای شهر و سازمان زیباسازی شهر تهران، از این پس معتمدین محل در طرح های مربوط به زیباسازی تهران مشارکت جدی و فعال خواهند داشت.

این موضوع پنج شنبه گذشته در نخستین گردهمایی دبیران انجمن معتمدین محلات تهران که با موضوع زیباسازی و با حضور مدیران شهری و مسئولان سازمان زیباسازی در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد مورد تاکید قرار گرفت.

رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که ساماندهی منظر شهری تهران به عنوان پایتخت ایران و محل زندگی بیش از ۱۲ میلیون شهروند نیازمند همکاری نهادهای مدنی است گفت: شورایاری ها می توانند مدیریت شهری را در رسیدن به این هدف کمک کنند.

به گفته رسول خادم ساماندهی منظر شهری تهران به عنوان پایتخت ایران نیازمند همکاری نهادهای مدنی است.
وی با بیان این که آراستگی سیمای عمومی شهر حق طبیعی هر شهروندی است افزود: به منظور آشنایی با مشکلات شهروندان و اولویت بندی آنها تاکنون نشست های مشترکی با حضور مجموعه مدیریت شهری و نمایندگان انجمن های شورایاری محله های تهران برگزار و طی آن سرفصل هایی تدوین و در قالب جزوه در اختیار نمایندگان شورایاری ها قرار گرفته است.

خادم گفت: در این جزوه ها میزان همکاری شورایاری ها با مدیریت شهری در حوزه ساماندهی منظر شهری بررسی شده است.وی افزود: پاک سازی برچسب های تبلیغاتی، پوسترها و دیوارنویسی های غیرمجاز، پاک سازی، مرمت نماها، رنگ آمیزی درها و پنجره ها، استقرار تجهیزات ورزشی در پارک ها، توسعه فضای سبز در نماهای شهری، بهسازی پیاده روها، حذف تابلوها و سایه بان های نامناسب از مهمترین مواردی است که شورایاری ها می توانند برای ساماندهی آنها با مدیریت شهری همکاری کنند.

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان این که بهسازی و حفظ محیط شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان از طریق رشد فرهنگ عمومی تحقق خواهد یافت گفت: تحقق این هدف میسر نخواهد شد مگر این که انجمن های شورایاری محلات همراه با شهروندان در کنار مدیریت شهری برای ساختن شهری آراسته و به دور از هرگونه آلودگی بصری و آشفتگی محیطی اقدام کنند.

حجت الله ملاصالحی افزود: انجمن های محلات می توانند بهترین منعکس کننده خواسته ها و نیازها و تفکرات شهروندان درباره محل زندگی خود باشند و با ایجاد رابطه مطلوب و منطقی و تعامل سازنده با شهرداری تهران موانع مشارکت های مردمی در امور شهری را از سر راه بردارند.

طرح مکانیزه ۱۲۱ ناحیه شهری
معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز گفت: شورایاری های محلات می توانند در کنار مجموعه مدیریت شهری برای اجرای هرچه موفق تر طرح جهادی ۱۳۷ در سطح محلات نقش موثری ایفا کنند.
مسعود کرباسیان افزود: با حمایت شهردار تهران تاکنون ۶۱ ناحیه شهری تحت پوشش طرح مکانیزه خدمات شهری قرار گرفته است و بنا داریم تا پایان مهر امسال ۱۲۱ ناحیه شهری تحت پوشش قرار گیرد.

وی گفت: شورایاری محلات می توانند خواسته ها و مطالبات شهروندان تهرانی از مجموعه مدیریت شهری را در یک مسیر مشخص هدایت کنند.کرباسیان نقش شورایاری ها را در کمک به شهرداری در حل مشکلات تهران موثر دانست و گفت: از زمان اجرای طرح مکانیزه  کردن خدمات شهری علاوه بر افزایش توان و سلامت نیروی انسانی درگیر با این طرح، هزینه ها کاهش یافته و همچنین حضور جانوران موذی در سطح شهر به حداقل رسیده است.

کد خبر 2823

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز