مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات صبح دیروز در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر اقتصاد، برخی نمایندگان مجلس، مدیران عامل بورس‌ها و گروهی از مدیران سازمان بورس و بانک‌ها برگزار شد.

بورس

علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي در اين مراسم با تأكيد بر اينكه مردم در كنار نوسان نرخ ارز و نرخ سود به حركت منحني شاخص بورس هم حساسيت نشان مي‌دهند، گفت: هرچند اين موضوع مهم و ارزشمند است ولي تاحدودي موجب دردسر براي همكاران ما در سازمان بورس و وزارت اقتصاد شده است چون هر زمان شاخص مثبت مي‌شود، همه دعايمان مي‌كنند، ولي خدا نكند چند واحد از رقم شاخص كم شود، آن زمان نفرين‌ها به سمت مسئولان سرازير مي‌شود.

او افزود: بازار سرمايه بر پايه اعتماد و عدالت بنا شده بنابراين هر عاملي كه به اين عدالت خدشه وارد كند پايه‌هاي اين بازار را مي‌لرزاند. بنابراين شفافيت و جلوگيري از رانت اطلاعاتي و ارتقاي استانداردها بايد در دستور كار بازار سرمايه قرار گيرد.محمد فطانت، رئيس جديد سازمان بورس هم در اين مراسم با اشاره به نوسان روزهاي اخير گفت: بايد به‌دليل اين نوسان دقت شود به‌طوري كه پيش‌بيني سود شركت‌ها در سال92، 18درصد رشد داشته و نسبت قيمت به درآمد نيز از 7.2 با كاهش 33درصدي به 5.3  مرتبه رسيده است كه اين مي‌تواند نشان از ارزنده بودن قيمت سهام باشد. او با طرح اين پرسش كه چرا اين كاهش‌ها اتفاق افتاد، ادامه داد:

براي پاسخ به اين پرسش بايد به ريسك‌هاي سيستماتيك توجه شود كه بخشي از اين موضوع از شايعه‌هاي شكل گرفته و فضاي غبارآلود ناشي مي‌شود. او افزود: در همين مدت محدود رايزني‌هايي با بخش‌هاي تصميم‌گير اقتصادي صورت گرفته و مقرر شده تا همه اركان نظام و دولت به كمك بيايند تا رونق به بازار سرمايه بازگردد. اميدواريم آثار اين تصميمات خيلي سريع در بازار سرمايه احساس شود. فطانت گفت: سازمان بورس تلاش خود را انجام مي‌دهد تا نظارت‌ها در چارچوب قانون باشد. در اين مسير سهامداران حقيقي و حقوقي را هرگز از نظر دور نخواهيم داشت و تلاش مي‌كنيم صداي مناسبي از بازار سرمايه به گوش ساير تصميم‌گيران اقتصاد برسد.

محمد فطانت همچنين در حاشيه اين مراسم، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نخستين اقدام براي سامان‌دادن به اوضاع بازار سهام، گفت: جلب حمايت تمام اصحاب بازار ابهام‌زدايي از شرايطي كه شرايط بازار را غبارآلود كرده است، گام نخست خواهد بود.
رئيس سازمان بورس در مورد بسته بودن نماد پالايشي‌ها و تأثير آنها بر روند نزولي بازار نيز گفت: پالايشگاه‌هاي بزرگ كمترين تأثير را از كيفي‌سازي‌ مي‌برند و برخي از تحليل‌ها اين است كه با بازگشايي آنها تأثير مثبتي در بورس و فرابورس ايجاد خواهد شد اما شتابزده عمل نمي‌كنيم و مدبرانه اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.

کد خبر 282223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha