همشهری آنلاین: به زودی کار ساخت تاسیسات فوق مدرنی در بیابان‌های امارات آغاز می‌شود که کل انرژی مورد نیاز آن از منابع تجدیدپذیر به دست می‌آید.

به گزارش مهر، گروه معماری و طراحی Zaha Hadid Architects که شماری از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های جهان را ارایه کرده است اکنون از جزئیات اولیه طرح سازه‌هایی پرده‌ بر‌می‌دارد که مبتنی بر اصول استاندارد "طراحی زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی"(LEED) ساخته خواهد شد. این مجموعه سازه‌ها متعلق به شرکت Bee'ah با تخصص مدیریت دور ریز محیط زیست است.

مهم‌ترین اصلی که در این پروژه به آن توجه می‌شود ساخت سازه‌هایی است که صرفا با تکیه بر منابع برگشت‌پذیر انرژی اداره می‌شوند‌. در همین راستا یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز افزایش سطح آگاهی عمومی درباره وضعیت محیط زیست از طریق آموزش مبانی ساده این حوزه عنوان شده است.

این پروژه با مساحتی در حدود ۷ هزار مترمربع در منطقه‌ای به وسعت ۹۰ هزار مترمربع در شارجه امارات پیاده خواهد شد. طراحی در این سازه عظیم حرف اول و آخر را می‌زند به طوری که انحنای چشمگیر تمام بخش‌های آن با هدف انجام فرآیند تهویه مطبوع هوا با بالاترین کیفیت ممکن مد نظر قرار گرفته است.

همچنین همان طور که از ساختار کلی بنا پیداست، تمام تلاش طراحان بر این نکته متمرکز بوده که ساکنان آن بیش‌ترین چشم‌انداز ممکن از مناطق اطراف را داشته باشند.

ساختمان‌های این پروژه تا ۱۸ متر ارتفاع داشته که در نگاه نخست شباهت زیادی به تپه‌های شنی دارند. البته گروه طراحی این پروژه استفاده از عنوان پناهگاه بیابانی را نیز برای آن بد ندانسته است.

الکتریسیته مورد نیاز سازه‌های این پروژه از صفحات خورشیدی بزرگ آن تامین خواهد شد هر چند مواد بازیافتی نیز سهمی در این میان خواهد داشت.

گروه طراح پروژه همچنین اعلام کرده که بخش قابل توجهی از این بنای بزرگ با استفاده از مواد بازیافت شده از دورریز مربوط به ساخت و سازهای محلی ساخته خواهد شد.

انرژی نو

کد خبر 282120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha