چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همزمان با انتشار گزارش رسمی بانک مرکزی از وضعیت رشد اقتصاد ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جمع مردم بیرجند تأکید کرد: وقتی کشوری ۶‌ماه را با رشد اقتصادی سپری می‌کند، به‌معنای آغاز رونق اقتصادی است که ما نیز آن را محقق کردیم.

حسن روحانی

به گزارش مهر، وي با بيان اينكه در آغاز فعاليت دولت يازدهم شاهد تورم بالاي ۴۰ درصد بوديم، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و با گذشت ۱۶‌ماه از عمر دولت توانسته‌ايم تورم را به ۱۷درصد برسانيم. رئيس قوه مجريه افزون بر تورم، از ركود اقتصاد به‌عنوان دومين معضل پيش روي دولت در ابتداي فعاليت ياد كرد و خاطرنشان كرد: ما مجموعا در ۶‌ماه ابتداي سال داراي رشد اقتصادي ۴ درصد بوديم اين در حالي است كه رشد اقتصادي ما در سال ۹۱ منفي8.6 درصد و در سال ۹۲ كمتر از منفي ۲ درصد بوده است.

وي افزود: آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد ما در زمينه نفت و گاز، پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي داشته‌ايم. همچنين در زمينه خدمات داراي پيشرفت هستيم و در حوزه كشاورزي حركت‌هاي رو به جلويي داشتيم و حتي در بخش مسكن كه حركتي نداشتيم الحمدلله امسال پس از گذشت ۶‌ماه حركت در حوزه ساخت‌وساز به بركت بودجه‌هاي عمراني كه امسال اختصاص داديم، آغاز شده است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: از ابتداي سال تاكنون نسبت به ۹ ماهي كه گذشته است براي بودجه عمراني استان‌ها ۹۴ درصد معادل ۲۲ هزار ميليارد تومان پرداخت كرده‌ايم كه در تاريخ سال‌هاي گذشته بي‌سابقه بوده است. روحاني با بيان اينكه ما در حوزه نفت و گاز رشد بسيار خوبي داشتيم، گفت: توليد روزانه گاز كشور تا پايان سال‌جاري به ۱۰۰ ميليون مترمكعب خواهد رسيد. همچنين در حوزه نفت گرچه شرايط توطئه نفتي قيمت نفت را كاهش داده اما با همت شما مردم از اين مرحله عبور خواهيم كرد و قيمت نفت هم به‌صورت فعلي باقي نخواهد ماند و هرچقدر هم كه توطئه كنند افق ملت ما روشن است.

  • نبايد لكه‌هاي سياه گذشته را نگه داريم

رئيس‌جمهور همچنين تأكيد كرد: ما بايد در مسائل جزئي اختلافات را كنار بگذاريم زيرا ما اهل يك كشور و زير پرچم جمهوري اسلامي ايران هستيم و زير خيمه ايران زندگي مي‌كنيم و به قانون اساسي‌مان، به رهبري‌مان و به وحدتمان پايبنديم. وي افزود: اين جناح و آن جناح، راست و چپ و اين سمت و آن سمت، اين مذهب و آن مذهب، اين دين و آن دين معنا ندارد زيرا افتخار تمام ما اين است كه مسلمان و ايراني هستيم. روحاني با بيان اينكه وحدت، اتحاد و برادري‌مان را بايد حفظ كنيم، تصريح كرد: نبايد لكه‌هاي سياه گذشته را نگه‌داريم، بايد اجازه دهيم آفتاب اسلام و اخوت اين لكه سياه را بزدايد، مدام به آن لكه سياه اشاره نكنيم بلكه بايد به سفيدي دل پاك اين ملت افتخار كنيم. وي افزود: ملت بداند دولت در پيشبرد سياست خارجي و به كرسي نشاندن حقوق ملت ايران هرگز از حركت باز نخواهد ايستاد.

کد خبر 281963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha