چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

سیده فاطمه مطهری: یک کدبانو باید علاوه بر تمیز نگه‌داشتن خانه و نظافت بصری آن، مراقب خوش‌بو بودن خانه نیز باشد و نگذارد اتاق‌های خانه بوی نامطبوع بگیرند. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با کمک آنها بوی خوشی در فضای خانه به‌وجود آورد.

یک خانه خوشبو

 

به‌طور كلي دارچين، بابونه، ميخك، ترنج، نعناع كوهي يا هندي، وانيل، اسطوخودوس، پرتقال، گريپ‌فروت، ليمو، اكاليپتوس، گل رز، اسفند، كندر، زنجبيل تازه و... مواد و گياهان خوشبويي هستند كه يا خودشان يا اسانس و روغن‌ آنها را مي‌توانيد بنابر سليقه‌تان انتخاب كنيد و درون دستگاه رطوبت‌ساز(بخور) بريزيد. چنددقيقه بعد از روشن‌شدن دستگاه و بالا رفتن دماي آب، بوي خوشي درخانه مي‌پيچد.

اگر چنين دستگاهي در منزل نداريد، مي‌توانيد مقداري از آنها را درون ظرفي از آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد، بعد از به جوش آمدن، حرارت را كم كنيد و از بوي متصاعد شده از آن لذت ببريد. مي‌توانيد شوفاژ و بخاري را جايگزين گازكنيد. به اين نكته نيز توجه كنيد كه هر گياه و ماده‌اي خاصيت به‌خصوصي دارد، مثلا وانيل و اسطوخودوس خواب‌آور هستند، بابونه، ترنج، ليمو و پرتقال تسكين‌دهنده و آرامش‌بخش هستند و شما مي‌توانيد بنابر نيازتان از آن ماده استفاده كنيد.

مقداري پنبه را به‌صورت گلوله درآوريد و آن را در مخلوط وانيل يا هر اسانس مورد علاقه‌اي كه مي‌خواهيد بزنيد و داخل ظرفي در اتاق‌هايتان بگذاريد، خيلي سريع بوي خوش آن فضاي اتاقتان را عطرآگين مي‌كند.

يك بطري اسپري‌كننده برداريد و درون آن مقدار مساوي آب و آب‌ليموترش بريزيد و روي پرده‌ها يا مبل‌ها و در فضاي خانه اسپري كنيد، بوي خوش ليمو در خانه‌تان مي‌پيچد. مي‌توانيد به جاي ليمو از روغن‌هاي معطري كه مورد پسندتان است نيز استفاده كنيد.

يك راه ديگر آغشته كردن دستمال گردگيري به اسانس مورد علاقه‌تان و تميز كردن خانه با آن دستمال است تا بوي خوش همه خانه را آكنده كند.

راه آسان‌تر براي خوشبو كردن خانه، استفاده از عود است كه به‌راحتي در فروشگاه‌ها در دسترس است. اگر تابه‌حال عود روشن نكرده‌ايد، پيشنهادمان اين است كه از رايحه‌هاي خنك و آرام مثل جنگل شروع كنيد تا اذيت نشويد.

چند قطره از اسانس مورد علاقه‌تان را روي لامپ و چراغ خانه بچكانيد و چراغ را روشن كنيد، بعد از كمي گرم شدن چراغ، بوي آن در خانه مي‌پيچد.

نكته مهم: قبل از خوشبو كردن منزل‌تان، مطمئن شويد خانم باردار و كودك يا فردي مبتلا به آسم و حساسيت در خانه نيست و مشكلي براي هيچ‌كس‌ پيش نمي‌آيد.

 

کد خبر 281864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha