یک گروه تخصصی ارزشگذاری در داخل کشور با همکاری مشاوران خارجی، فرایندقیمت‌گذاری برند ۲‌ باشگاه استقلال و پرسپولیس را آغاز کرده است.

بورس

از سوي ديگر به گفته رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ صورت‌هاي مالي2باشگاه استقلال و پرسپوليس به امضاي نمايندگان وزارت ورزش و جوانان رسيده تا يكي ديگر از مهم‌ترين موانع واگذاري سهام اين دو باشگاه از ميان برداشته شود. مديران 2 باشگاه تاكنون به‌دليل ابهام‌هاي فراوان و از بيم عواقب حقوقي از تأييد صورت‌هاي مالي خودداري مي‌كردند.

به گفته رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ با امضاي صورت‌هاي مالي 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس، به‌احتمال زياد آگهي برگزاري مزايده 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس اواسط دي‌ماه منتشر و در نيمه اول بهمن ماه، مزايده سهام دست‌كم يكي از اين دو باشگاه، برگزار مي‌شود.

  • پايان سال ۹۳

رئيس سازمان خصوصي‌سازي به‌تازگي و در گفت‌وگو با شبكه راديويي جوان تأكيد كرد: تا پايان سال ۹۳ واگذاري 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس نهايي خواهد شد. ميرعلي اشرف عبدالله پوري‌حسيني گفت: مشكلاتي هم كه بر سر راه فروش سهام باشگاه پرسپوليس بود، برطرف شده و هر دو باشگاه آماده واگذاري به بخش خصوص هستند.

رئيس‌كل سازمان خصوصي‌سازي‌ افزود: وزارت ورزش و جوانان عصر جمعه صورت‌هاي مالي امضا شده 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس را در اختيار ما گذاشت و به‌احتمال فراوان نيمه اول بهمن‌ماه مزايده واگذاري برگزار مي‌شود. تا پايان بهمن يا اوايل اسفند اسامي برندگان مزايده خريد سهام اين دو باشگاه اعلام خواهد شد.

  • دليل عجله براي فروش

رئيس سازمان خصوصي‌سازي افزود: عجله ما براي واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال پيش از پايان سال به اين دليل است كه مي‌خواهيم مالكان جديد 2 باشگاه پيش از پايان اين فصل ليگ برتر در باشگاه مستقر شوند و فرصت اشراف بر كارها را داشته باشند چون اگر قصد دارند تغييراتي در باشگاه بدهند و تيم خود را براي سال آينده با قدرت راهي ليگ كنند، بهتر است قبل از پايان اين فصل باشگاه را در اختيار بگيرند.

  • اهليت خريداران

پوري‌حسيني، در پاسخ به اين سؤال كه اهليت افرادي كه قصد دارند 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس را در اختيار بگيرند چگونه بررسي مي‌شود؟ تأكيد كرد: مطمئناً اهليت افرادي كه قصد دارند پرسپوليس و استقلال را خريداري كنند بررسي خواهد شد. خود ما هم روي اين موضوع حساسيت داريم اما اينگونه نيست كه قبل از شروع فرايند مزايده بخواهيم به كسي بگوييم شما نمي‌توانيد در مزايده شركت كنيد. او ادامه داد: تمام 77ميليون نفر ايراني مي‌توانند در مزايده شركت كنند، ولي پس از ثبت در فرايند مزايده، اهليت افراد متقاضي شركت در مزايده را بررسي مي‌كنيم و اگر اين افراد شرايط حضور در مزايده را نداشته باشند به آنها اعلام مي‌كنيم. او تأكيد كرد: طبق قانون حتي اگر بعد از واگذاري سهام، برنده يا برندگان مزايده تخلفي صورت دهند با آنها برخورد خواهد شد و حتي امكان پس گرفتن سهام باشگاه‌ها وجود دارد.

  • قيمت‌گذاري

پوري‌حسيني در پاسخ به اين شايعه كه آيا قيمت سهام باشگاه پرسپوليس بالاتر از استقلال است، گفت: اين موضوع را نه تأييد مي‌كنم نه تكذيب. اما تا آنجا كه مي‌دانم قيمت يكي از باشگاه‌ها بالاتر از ديگري است. او توضيح داد: با توجه به دارايي‌هاي 2باشگاه و ميزان بدهي‌هاي آنها، قيمت يكي از باشگاه‌ها از ديگري بالاتر تعيين شده است.

او گفت: با توجه به اينكه پرسپوليس و استقلال بايد از طريق وزارت اقتصاد واگذار شوند، جلسه نهايي را براي قيمت‌گذاري در وزارت اقتصاد برگزار خواهيم كرد تا قيمت پايه را براي شركت‌كنندگان در مزايده اعلام كنيم. ميزان بدهي‌ها، اموال، ساختمان‌ها، زمين‌هاي اختصاصي و تمام اين مسائل بررسي شده و با توجه به اين مسائل قيمت پايه اين دو باشگاه مشخص است اما با توجه به اينكه بايد جلسه قيمت‌گذاري برگزار شود من نمي‌توانم عددي را اعلام كنم.

  • دولت سهم نمي‌خواهد

او در واكنش به اين موضوع كه آيا دولت هم براي خود سهمي مي‌خواهد يا نه؟، تأكيد كرد: دولت هيچ سهمي براي خود نمي‌خواهد و 100درصد سهام اين دو شركت واگذار خواهد شد. متقاضيان مي‌توانند 100درصد سهام را در اختيار بگيرند. در اين بين اگر خريداران سهام استقلال و پرسپوليس بخواهند مي‌توانند بعدا سهمي را به پيشكسوتان اختصاص دهند، در اين مورد اجباري نيست.

کد خبر 281807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha