یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیغمبر اکرم از تربیت نشدن مردم ناراحت می‌شدند، اظهار داشتند: پیغمبر (ص) برای ملت‌ها از پدر برای اولادش، بیشتر غصه می‌خورد.

اسلام است که ملت ما را منسجم کرده است و الان دارد انعکاس حقیقی به سایر جاها هم می‏‌اندازد و ما امیدواریم که ان شاء اللَّه، این پرتو اسلامی در همه کشورهای اسلامی، بلکه همه کشورهای مستضعفین، خودنمایی کند و همه ان شاء اللَّه، تربیت بشوند؛ همان طوری که آمال اسلام و پیغمبر اسلام بوده است.

پیغمبر اسلام برای اینکه مردم تربیت نمی‏‌شدند، غصه می‏‌خورد؛ به طوری که خدای تبارک و تعالی او را تسلیت (تسلا دادن) می‏‌داد؛ خدای تبارک و تعالی به او خطاب می‌‏کند که ما قرآن را نفرستادیم که تو در مشقت باشی (سوره طه، آیه 2) و برای ملت‌ها از پدر مهربان برای اولادش، بر ملت‌های عالم او بیشتر غصه می‏‌خورد و کافرها را وقتی که می‏‌دید که این‌ها به مجرای طبیعی انسانی نمی‏‌آمدند، برای آنها متاسف بود و هر انسانی باید این طور باشد که متاسف باشد برای آنهایی که نمی‏آیند به خط اسلام و خط انسانیت.

بعضی از علمای بزرگ، از قراری که شنیدم فرموده‌‏اند که من برای اشخاص منحرف بیشتر دعا می‏‌کنم؛ برای اینکه، آنها بیشتر احتیاج به دعا دارند.

دل‌های انسان‌ها، انسان‌های متعهد، دل‌هایی است که رئوف و مهربان بر همه بشر است و همان جنگ‌هایی که پیغمبر اکرم می‏‌کردند؛ یا تحمیلی بوده و یا گاهی وقت‌ها هم اتفاق می‌‏افتاده که ابتدایی بوده است، همان‌ها هم آثار رحمت الهی بوده است؛ برای اینکه دنبال تهذیب ملت‌ها، آنهایی که تهذیب بردارند باید تهذیب بشوند، آنهایی که مانع از تهذیب ملت‌ها هستند باید از سر راه برداشته بشوند.

  • از بیانات امام خمینی(ره) در جمع مسوولان (23 دی ماه 1360)
کد خبر 281599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha