همشهری آنلاین: فیلم «بچگی» با کسب عنوان بهترین فیلم‌ سال از نگاه منتقدین سانفرانسیسکو به روند موفق خود در فصل جوایز سینمایی ادامه می‌دهد.

به گزارش ايسنا؛ فیلم «بچگی» ساخته تحسین شده «ریچارد لینکلیتر» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کارگردانی و بازیگر نقش مکمل زن از جوایز انجمن منتقدان سینمایی سانفرانسیسکو شد.

این فیلم که ساخت آن دوازده سال به طول انجامیده است، اخیرا جایزه بهترین فیلم جوایز منتقدین نیویورک و لس آنجلس را نیز کسب کرده است و در جوایز گلدن گلوب 2015 نیز نامزد کسب جایزه بهترین فیلم است.

فیلم «بچگی» امسال در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین در بخش رقابتی نامزد دریافت خرس طلایی بهترین فیلم بود و در نهایت خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای «لینکلیتر» به ارمغان آورد و در جشنواره فیلم سیاتل نیز جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را بدست آورد.

در این فیلم، «لینکلیتر» کارگردان اهل تگزاس که پیش از این سابقه ساخت سه گانه موفق «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» را دارد، به طرز ویژه‌ای به سوژه گذر زمان پرداخته است که پیش از این در هیچ فیلم دیگری دیده نشده است.

فیلم «بچگی» 12 سال عمر یک پسربچه و خانواده او از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ را دنبال می‌کند. جدا از داستان فیلم و مسائل عمده‌ای که درباره زندگی خانوادگی، تاثیر مدرسه و اجتماع و رنج و تردیدهای نوجوانی در این فیلم مطرح می‌شود، جذابیت اصلی این فیلم و یگانگی آن در این است که ساخت آن ۱2 سال به طول انجامیده و کارگردان مبتکر، «ریچارد لینکلیتر» در این مدت توانسته جمع هنرپیشه‌های برجسته‌ای که برای نقش‌های اصلی این فیلم گردهم آورده را حفظ کند.

«آیدا» ساخته «پاول پالیکوفسکی» نماینده سینمای لهستان در اسکار 2015 که روز گذشته در جوایز فیلم اروپا چندین جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کرد به عنوان بهترین فیلم خارجی از سوی جوایز انجمن منتقدین سانفرانسیسکو معرفی شد.

در سایر بخش‌های جوایز انجمن منتقدین سانفرانسیسکو، فیلمنامه «مرد پرنده‌ای» جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را از آن خود کرد و «فساد ذاتی» از «پل توماس اندرسون» به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی شناخته شد.

«مایکل کیتون» برای بازی در فیلم «مرد پرنده‌ای» ساخته «آلخاندرو گونزالو ایناریتو» جایزه بهترین بازگیر مرد را از آن خود کرد و «جولیان مور» برای نقش آفرینی درخشان در فیلم «هنوز آلیس» بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی شد.

در بخش بهترین بازیگران مکمل نیز «ادوارد نورتون» (مرد پرنده‌ای) و «پاتریشیا ارکت» (بچگی) به ترتیب جایزه بازیگری مرد و زن را کسب کردند.

فیلم «لگو» نیز در بخش بهترین انیمیشن بلند برگزیده شد و «سیتیرن‌فوز» روایتگر داستان زندگی «ادوارد اسنودن» جایزه بهترین مستند سال را از منتقدان‌ سانفرانسیسکو دریافت کرد.

کد خبر 281168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha