سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عوامل سریال «پرده‌نشین» دور یکدیگر جمع شدند و از ایفای نقش‌هایشان در این مجموعه، بازخوردهای سریال در میان مردم، ابهامات پیش آمده از سوی بینندگان در خصوص برخی کاراکترها و... سخن گفتند.

هومن برق نورد/ سریال پرده نشین

به گزارش ايسنا؛ نشست رسانه‌ای سریال «پرده‌نشین» که این شب‌ها از شبکه اول سیما در حال پخش است، با حضور بهروز شعیبی (کارگردان)، سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده)، حسین تراب‌نژاد (نویسنده)، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، مهران رجبی، سارا رسول‌زاده، محسن کیایی، سارا بهرامی، رضا مولایی (بازیگران سریال) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. اجرای این مراسم را مژده لواسانی بر عهده داشت.

در ابتدای این نشست محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال «پرده‌نشین» ضمن تسلیت برای درگذشت انوشیروان ارجمند خاطرنشان کرد: ابتدا درگذشت آقای ارجمند را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم. افتخار این را داشتم که با ایشان دو کار انجام دادم، جایش واقعا خالی است.

وی سپس با اشاره به روند تولید سریال «پرده‌نشین» اظهار کرد: این مجموعه حدود دو سال و نیم است که آغاز شده است. «پرده‌نشین» از بهمن‌ماه سال گذشته در مرحله پیش تولید قرار گرفت و از همان زمان بود که آقای شعیبی به عنوان کارگردان به گروه ما اضافه شد، با این تفاوت که ابتدا قرار بود عبدالرسول گلبن که طراح قصه «پرده‌نشین» بود کارگردانی این کار را هم بر عهده داشته باشد که بعد از انصراف ایشان آقای شعیبی به عنوان کارگردان برای این کار انتخاب شد. به احتمال قوی «پرده‌نشین» در 31 قسمت به پایان برسد و یک قسمت به مجموعه اضافه شود، چرا که قصد داریم همزمان با روز آخر صفر سریال را با پخش یک قسمت از پشت صحنه به پایان برسانیم.

این تهیه‌کننده در بخشی از سخنانش به سختی کار در سریال «پرده‌نشین» اشاره کرد و گفت: «پرده‌نشین»‌ کار سنگینی بود و تا آخرین روز عوامل برای این کار زحمت کشیدند و در نهایت نتیجه‌ای هم که اکنون بینندگان روی آنتن می‌بینند نتیجه تلاش یک نفر نیست، بلکه یک کار گروهی و جمعی به تمام معنا است. عوامل در «پرده‌نشین» شب و روز نداشتند. تمام تلاش‌شان را بکار بستند تا در نهایت یک کار خوب به مردم ارائه دهند، امیدوارم مردم هم از این سریال راضی باشند.

در ادامه صحبت‌های تهیه‌کننده، بهروز شعیبی کارگردان سریال «پرده‌نشین» از اولین تجربه ساخت سریالش در تلویزیون گفت و افزود: من در حال حاضر هم همچنان درگیر تدوین و صداگذاری بخش‌های پایانی «پرده‌نشین» هستم و همچنان نگران بازخوردهای این مجموعه از طرف مردم هستم. ضمن اینکه تنها دلخوشی‌ام برای موفقیت «پرده‌نشین» این بود که کار را با یک گروه درجه یک انجام دادم و خوشبختانه نتیجه‌ای هم که داشت نتیجه یک کار گروهی خوب بود که همین جا از تمام عوامل به خاطر همه زحماتشان تشکر می‌کنم.

در ادامه این نشست هومن برق‌نورد، بازیگر نقش روحانی در سریال «پرده‌نشین» اظهار کرد: «پرده‌نشین» اولین تجربه‌ای نیست که در آن لباس روحانیت به تن می‌کنم، چرا که 10 سال پیش برای آقای زرین‌پور نقش روحانی بازی کردم؛ اما به دلیل اینکه پخش سریال با سریال «وفا» در یک تایم بود خوشبختانه یا متأسفانه کار دیده نشد. در ابتدا که نقش روحانیت در سریال «پرده‌نشین» به من پیشنهاد شد، برایم جالب بود و از آقای شعیبی سوال کردم چرا من؟

این بازیگر همچنین خاطرنشان کرد: از نقش روحانیت و پوشیدن لباس روحانیت خیلی نترسیدم، چرا که مطمئن بودم آقایان شعیبی و رضوی مراقبت کاراکتر من هستند و دقت زیادی برای نقشم کرده‌اند، بنابراین ایفای این نقش در سریال «پرده‌نشین» برایم جذاب بود و اصلا استرس نداشتم؛ چرا که نگاهم به روحانیت نگاه یک انسان بود که فقط لباس روحانی بر تنش است بنابراین من هم از نقشم خیلی فاصله نگرفتم.

در ادامه این نشست حسین تراب‌نژاد، نویسنده سریال «پرده‌نشین» صحبت کوتاهی در خصوص فیلمنامه این مجموعه انجام داد و بیان کرد: تحقیقات این سریال حدود یک سال زمان برد. ناگفته نماند که زحمات اصلی بر دوش آقای گلبن بود و تقریبا چارچوب کلی قصه متنی بود که آقای گلبن طراحی کرده بود. فقط برای اینکه درام در سریال «پرده‌نشین» قوی‌تر شود، روابط خانوادگی قوی‌تر شد اما کلّیت کار هیچ تغییری نکرد.

همچنین ویشکا آسایش، بازیگر نقش هدی در سریال «پرده‌نشین» از ایفای نقش‌اش در این مجموعه و علاقه‌ای که به این نقش‌ داشت گفت و افزود: قصه این سریال را خیلی دوست داشتم. نقش هدی نقشی بود که برخلاف سایر نقش‌هایی که تاکنون در سینما و تلویزیون ایفا کرده بودم، تفاوت داشت. همیشه دوست داشتم با آقای شعیبی کار کنم و خوشحالم از این بابت که در «پرده‌نشین» با وی همراه شدم. از همان ابتدا مطمئن بودم که سریال «پرده‌نشین» کار خوبی می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین درباره حضور کمرنگش در تلویزیون گفت: بعد از ایفای نقش قطام در سریال «امام علی (ع)» نقش‌های کلیشه‌ای زیادی به من پیشنهاد می‌شد که من هیچ‌کدام را قبول نمی‌کردم، چرا که نمی‌خواستم هیچ‌وقت نقش‌هایم را یک شکل ایفا کنم تا اینکه برای فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» به من پیشنهاد شد و آن هم کار خوبی از آب درآمد.

سارا بهرامی از دیگر بازیگران سریال «پرده‌نشین» بود که در این نشست حاضر شده بود.

بازیگر نقش مائده در سریال «پرده نشین» ابتدا گفت: دختر خانم آسایش بودن و با آقای شعیبی کار کردن یکی از شانس‌های بزرگ زندگی‌ام بود. از همه عوامل پشت صحنه این مجموعه تشکر می‌کنم، چرا که عشقی که بینندگان در صفحه تلویزیون این شب‌ها می‌بینند به خاطر عوامل پشت صحنه خوب این سریال است. خوشحالم که آقای شعیبی برایم شش ماه خاطره خوب ساخت.

سارا رسول‌زاده، بازیگر نقش هاجر در سریال «پرده‌نشین» از اولین حضورش در سریال تلویزیونی گفت و یادآور شد: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم شروع کارم به این شکل باشد و با گروهی همراه شوم که سالم و خوب هستند. خانواده من یک خانواده سنتی هستند، اما گروه «پرده‌نشین» آنقدر سلامت و حرفه‌ای بودند که نیازی به گفتن ندارد. «پرده‌نشین» اولین سریال تلویزیونی‌ام بود که خداوند به من لطف کرد و موفق شدم. امیدوارم توانسته باشم پاسخ اطمینان آقای شعیبی را خوب پس داده باشم.

رضا مولایی، از دیگر بازیگران سریال «پرده‌نشین» در سخنانی کوتاه بیان کرد: جالب بود که روز گذشته در خیابان تصادفی کردم و وقتی از ماشین پیاده شدم به جای اینکه حواسم به تصادف پرت شود، حواسم به حرف‌های مردم درباره ایفای نقش مجید در سریال «پرده‌نشین» پرت شد و جالب اینکه که همه نقشم را کامل می‌شناختند، لذت بردم از تحلیل‌ها و ریزبینی تماشاگران و خوشحالم که توانستم در این مجموعه موفق باشم.

وی سپس در خصوص کارگردانی بهروز شعیبی گفت: آقای شعیبی با قلبش «پرده‌نشین»‌را ساخت. به خاطر این است که این مجموعه توانست موفق شود.

 محسن کیایی بازیگر نقش براتعلی در سریال «پرده نشین» از حضورش در این پروژه اظهار رضایت کرد و گفت: همیشه این شانس را در سینما و تلویزیون داشتم که در کنار افراد خوبی کار کنم. آقای شعیبی از جمله کارگردانان حساس و بادقت سینما و تلویزیون است که همین حساسیت‌های ایشان سر و شکل کار در «پرده‌نشین» را خیلی خوب جلوه داد و به نظر من کاراکتر و شخصیت بهروز شعیبی در کار به شکل مستتر وجود دارد.

مهران رجبی که در نشست سریال «پرده‌نشین» حضور داشت با بیان جملات و خاطراتی طنز برای لحظاتی لبخند به روی لبان حضار و همچنین عوامل سریال نشاند. وی بیشتر به خاطره‌گویی‌هایی که از سریال «پرده‌نشین» داشت، پرداخت. همچنین وی از حضورش در سریال «پرده‌نشین» اظهار رضایت کرد و با زبانی طنز گفت: تنها کسی که در این پروژه به آقای شعیبی نگفت چرا من را انتخاب کردی، من بودم.

کد خبر 281158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha