همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) گفت: حضور در آبهای اقیانوس اطلس در برنامه کاری نداجا قرار دارد و درآینده نزدیک براساس قوانین و مقررات بین المللی درآبهای این اقیانوس دریانوردی خواهیم کرد.

حبیب الله سیاری

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در تبریز با اشاره بر افزایش حضور ناوهای ایرانی در آب های بین المللی افزود: سفرهای دریایی دوردست یکی از برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آینده ای نزدیک است.

وی همچنین در خصوص فرمایشات رهبری مبنی بر توسعه و عمران سواحل به ویژه سواحل مکران، اظهارکرد: ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم که پیشتاز حرکت توسعه سواحل مکران باشیم و در این راستا با اقتدار در سواحل مکران مستقر شده ایم.

دریادار سیاری، تدابیر مقام معظم رهبری و چشم انداز ترسیم شده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: شاهد پیشرفتهای روز افزون کشور از طریق سواحل مکران در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی در خصوص رزمایش نیروی دریایی ارتش به عنوان 'ولایت 93' گفت: این رزمایش از ابتدای دی ماه سالجاری آغاز و تا 12 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این رزمایش درآبهای تنگه هرمز، شرق هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه به مرحله اجرا در خواهد آمد تا اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به تمام کشورهای جهان به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 281112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha