همشهری آنلاین: فرمانده ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران) با بیان اینکه ماموریت نیروی دریایی ارتش با اقتصاد کشور ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: رابطه ماموریت نیروی دریایی و اقتصاد مملکت را کم تر کسی می تواند درک کند، اما این از ماموریت های ذاتی این نیرو است و هر کجا که لازم باشد نیروی دریایی با اقتدار وارد شده و از منافع کشور حمایت خواهد کرد.

ناوشکن

ناخدا دوم عرشه «فتح الله رحیمیان» روز دوشنبه و در حاشیه ورود سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به بندر صلاله کشور عمان این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش که مسوولیت حفاظت از منافع کشور و تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را برعهده دارد، به یاری خداوند سبحان و با بکارگیری قابلیت های تخصصی کارکنان متعهد و انقلابی، با نهایت ایثار، فداکاری و سرافرازی این وظایف را به انجام رسانده است.

فرمانده ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران)، حضور ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به دریاهای آزاد و دور دست را با اهمیت برشمرد و گفت: برقراری امنیت کشتی های تجاری و نفتکش در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به خاطر اهمیت فراوان این مناطق در حوزه مسایل اقتصادی در دستور کار نداجا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضور نیروی دریایی برای اسکورت دیگر کشتی های تجاری از سایر کشورهای جهان در خصوص تامین اقتصاد جهانی، مهمترین عامل حضور این نیرو در آب های آزاد و بین المللی، شمال اقیانوس هند و خلیج عدن است.

ناخدا دوم عرشه رحیمیان با بیان اینکه تا زمانی که وضعیت در تنگه باب المندب همین گونه ناامن باشد در خلیج عدن حضور خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد دزدان دریایی را طبق قطعنامه صادره سازمان ملل، در خلیج عدن و در داخل آب های سرزمینی شمالی تعقیب و آنها را دستگیر خواهیم کرد.

این ناوگروه رزمی که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) آغاز کرده بود در مسیر انجام ماموریت به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندر لاسک، شارخط، الشیر، راس الزولوما، الخَور، راس الاراه وارد بندر صلاله کشور عمان شده است.

کد خبر 280502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha