نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران بر ضرورت وجود سیاستگذاری‌ها و چارچوب‌های حقوقی لازم برای حفاظت از کوهستان‌های کشور تأکید کرد.

کوهستان

به گزارش ايرنا، سرچ ناكوزي با بيان اينكه بيش از نيمي از مساحت ايران را مناطق كوهستاني و بياباني تشكيل مي‌دهد، افزود: كوهستان‌ها نه‌تنها منبع اصلي آب و مقاومت در مناطق خشك هستند بلكه درخصوص ايران، ميزبان تنوع زيستي گسترده و مامن گونه‌هاي گياهي منحصربه‌فرد كوهستاني نيز به شمار مي‌روند.

وي تأكيد كرد: برخي گونه‌هاي يافت‌شده در مناطق كوهستاني ايران، تنها در اين مناطق مي‌رويند و از اين حيث در رديف گونه‌هاي بومي ايران قرار مي‌گيرند و بخشي از اين گونه‌ها نيز به‌دليل طيف زيستي محدود، تحت عنوان «گونه‌هاي نادر» طبقه‌بندي مي‌شوند؛ به همين دليل اكوسيستم مناطق كوهستاني خشك ايران از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

نماينده سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد با تأكيد براينكه كشاورزان نسبت به فقر، ناامني غذايي و رخدادهاي شديد غيرمعمول، آسيب‌پذيرتر هستند، افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي، آنان از مراكز قدرت و تصميم‌گيري دور بوده و نسبت به تصميمات سياسي، اجتماعي و اقتصادي به حاشيه رانده مي‌شوند.

کد خبر 280922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha