همشهری آنلاین: بورس کشورهای حوزه خلیج فارس به علت سقوط قیمت نفت در بازارها پنجشنبه ۲۰ Hbv به شدت کاهش یافت و به زیر سطح روانی رسید.

arab stock market

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت، بر همین اساس شاخص بورس دبی در اوایل معاملات امروز 7/2 درصد سقوط کرد اما در اواسط معاملات اندکی جبران شد و به 6/2 درصد یعنی 3هزار و 641 واحد رسید که زیر سطح روانی 3 هزار و 700 واحد است. شاخص‌های اصلی این بورس هم به شدت سقوط کردند.

در بازار عربستان،بزرگترین کشور عرب، هم شاخص بورس بیش از 3 درصد کاهش یافت و به زیر سطح روانی این بورس یعنی 8 هزار و 200 واحد رسید. در این بورس ارزش سهام سابیک، بزرگترین کارخانه پتروشیمی عربستان، بیش از 5 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر بورس قطر، دومین بازار بزرگ عرب، با 4 درصد کاهش به زیر میزان کف 12 هزار واحد رسید و همه بخش‌های این بازار در وضع قرمز قرار گرفت.

حتی شاخص بورس ابوظبی، دومین بورس امارات عربی متحده، که معمولا تغییرات کوچکی دارد، 4/2 درصد سقوط کرد.بخش بانکی و شرکت‌های مالی و مسکن بورس ابوظبی بیش از همه متحمل ضرر شدند.

شاخص بورس کویت هم با 2/1 درصد کاهش به 6 هزار و 425/25 واحد رسید که بیشترین کاهش طی 20 ماه گذشته و زیر سطح روانی 6 هزار و 600 واحد است.

کد خبر 280800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha