همشهری آنلاین: ارزش سهام جمعه در بازار آسیا با نوسان همراه بود. علت نوسان ارزش سهام در بازار آسیا اقدام بانک مرکزی اروپا بود که از تصمیم گیری درباره ارائه کمک‌های اقتصادی بیشتر به کشورهای منطقه یورو خودداری کرد.

asian markets

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، این در حالی است که به سبب این تحولات، هر دلار با 120 ین داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام در بازار توکیو 34 صدم درصد ، در بازار سیدنی 42 صدم درصد و در بازار سئول 15 صدم درصد کاهش داشت. این در حالی است که ارزش سهام در شانگهای یک ممیز 19 صدم درصد افزایش داشت و ارزش سهام در بازار هنگ کنگ نیز با افزایش 52 صدم درصدی همراه بود.

ارزش سهام در روز پنجشنبه نیز در بازار آسیا افزایش داشت زیرا چین اعلام کرد سیاست های جدیدی را به منظور بهبود اوضاع اقتصادی در پیش خواهد گرفت . پکن ماه گذشته نیز نرخ بهره را کاهش داده بود.
با انتشار ارقام ناامید کننده اقتصادی در آمریکا و افزایش ارزش سهام در وال استریت، بازارهای سهام در آسیا نیز با افزایش همراه شدند.

بانک مرکزی اروپا از ارائه سیاست هایی در زمینه کمک های اقتصادی در نشست روز پنجشنبه خود خودداری کرد . اما ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد در حال آماده شدن برای اجرای سیاست‌های اقتصادی بیشتری - همانند انگلیس، ژاپن و آمریکا - است و به ارزیابی های خود درباره تأثیر تلاش های کنونی اش بر اقتصاد منطقه یورو ادامه می دهد.

او گفت:« شاید انجام اقدامات بیشتر برای کاهش خطرات ضروری به نظر برسد در آن صورت ما به اتفاق آراء به تعهدات خود در استفاده از ابزارهای غیر متعارف پایبند هستیم.»

او همچنین گفت:« این اتفاق ممکن است اوایل سال آینده رخ دهد.» دراگی تأکید کرد موضوع « اوایل سال آینده » لزوما بدین معنا نیست که بانک مرکزی اروپا در ماه ژانویه نشست برگزار خواهد کرد.

کد خبر 280160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha