همشهری آنلاین: پهباد کوچکی که در نزدیکی فرودگاه هثرو درحال پرواز بود، هواپیمای مسافربری را با تهدیدی جدی مواجه کرد و تقریبا نزدیک بود با آن برخورد کرده و جان مسافران را به خطر بیاندازد.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، پهباد‌ها، كه امسال در ميان خريداران هداياي كريستمس بسيار محبوب شده‌اند، مي‌توانند در آسمان‌هاي بريتانيا فاجعه‌آفرين شوند؛ مانند پهبادي كه روز گذشته توسط هدايتگري آماتور و با استفاده از كنترل از راه دور هدايت مي‌شد و بدون اينكه برج كنترل متوجه آن شود به يك هواپيماي مسافربري نزديك شد، اگرچه خلبان متوجه نزديك‌شدن اين پهباد شده و از كنار آن عبور كرد.

هيات امنيت هوايي بريتانيا كه عبور اجسام از فاصله نزديك هواپيما‌ها را بررسي مي‌كند، بالاترين درجه خطر را به اين رويداد نسبت داد و آن را در دسته خطرهاي بسيار جدي برخورد قرار داد.

اين اولين‌باري است كه در يكي از بزرگترين فرودگاه‌هاي بريتانيا هواپيماي بدون سرنشيني باعث ايجاد خطر براي هواپيماي مسافربري مي‌شود و در حين پرواز از چنين فاصله نزديكي از آن عبور مي‌كند.

اين وضعيت درحالي هواپيماهاي مسافربري را تهديد مي‌كند كه انتظار مي‌رود پهباد‌هاي كنترل از راه دور پرفروش‌ترين هداياي كريسمس امسال باشند. ساده‌ترين نوع اين پهباد‌ها را مي‌توان با قيمت 35 پوند و پيچيده‌ترين آنها را با سه‌هزار پوند خريداري كرد. اين پهباد‌ها مي‌توانند داراي دوربين نيز باشند و معمولا با هدف سرگرمي و تفريح خريداري مي‌شوند.

در رويداد اخير، جت مسافربري در ارتفاع 213 متري از زمين درحال پرواز بوده كه خلبان متوجه نزديك شدن يك پهباد به هواپيما مي‌شود. خلبان گزارش مي‌دهد پهباد از فاصله بسيار نزديكي از كنار هواپيما عبور كرده‌است؛ پس از آن هيات تحقيق و بررسي براي رسيدگي به اين رويداد تشكيل شد كه نتوانست پهباد را شناسايي كرده و پس از مدتي پهباد از ميدان ديد ناپديد شد.

کد خبر 280456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha