همشهری آنلاین: به همت فرهنگ سرای رازی هفدهمین ویژه برنامه پرده عشاق با برگزاری آیین تجلیل از چهارپایه خوان‌های بازار با حضور نمایندگان مجلس، شورای شهر تهران و ائمه جماعات دوشنبه ۱۷آذر ساعت ۱۸:۳۰برگزار می‌شود.

چهارپایه خوانی

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای رازی، دومین ویژه برنامه "پرده عشاق" در سال جاری به آیین تجلیل از خادم حسینی حاج حسین خلج و بزرگداشت مرحوم حاج شاه حسین بهاری، مرحوم حاج علیرضا بهاری، مرحوم حاج احمد دلجو، مرحوم حاج محمد یوسفی و مرحوم حاج محمدعلی اسلامی می پردازد.

مراسم چهار پایه یکی از مراسم‌های مذهبی است که در روزهای تعطیلی بازار تهران در ایام محرم برگزار می‌شود، در این مراسم دسته‌های عزاداری و هیئت‌های قدیمی بازار از پاچنار به سمت سبزه میدان حرکت و در طول این مسیر چهارپایه گذاشته و بر روی آن نوحه خوانی می کنند.

مجتبی شاکری عضو محترم شورای اسلامی شهرتهران، امیر فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع)، لاله افتخاری نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،  موسوی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین کافی مدیر عامل محترم  مهدیه تهران، دکتر محمد دادکان، جهان پهلوان محمدرضا طالقانی و خانواده محترم مفاخر حسینی از حاضرین در این برنامه خواهند بود.

گفتنی است؛ ویژه  برنامه «پرده عشّاق» در محرم و صفر سال جاری، برای دومین بار به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف ایجاد زمینه ای برای بالا رفتن معرفت عاشورایی، تقویت همبستگی گروهی از طریق به رخ کشیدن همگانی بودن عشق به اباعبدالله در تمامی گروه های سنی و اقشار جامعه، ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 280337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha