همشهری آنلاین: معاون اشتغال وزارت کار از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: در یک اقدام کلینیکی از بیکاری ۳۰۰ هزار نفر جلوگیری شده است.

حسین طایی

حسن طایی در گفتگو با مهر در خصوص مباحث مطرح شده درباره ریزش بیش از ۷۰۰ هزار اشتغال در یک ساله نخست فعالیت دولت تدبیر و امید و برنامه‌های پیش بینی شده برای مهار حذف فرصت‌های شغلی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۰ به بعد اقتصاد کشور دچار رکود شد و در پی آن نیز ریزش نیروی انسانی در بنگاه‌ها اتفاق افتاد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار اظهارداشت: دولت در حال حاضر حفظ اشتغال موجود را در برنامه خود قرار داده است و از این رو تاکنون تلاش شده تا سطح اشتغال موجود در بنگاه‌ها حفظ شود.

طایی خاطرنشان کرد: ریزش نیروی کار کشور تا پایان سال ۹۲ نیز ادامه داشت، اما در سال جاری با اقداماتی که عنوان شد، جلوی ریزش نیروی کار کشور گرفته شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: همچنین گام‌هایی نیز در راستای تثبیت بازار کار کشور انجام شد. در این راستا از سوی معاونت روابط کار وزارت کار یکسری اقدامات کلینیکی و اورژانسی براي مقابله با ریزش و بیکاری ۳۰۰ هزار نیروی کار کشور انجام شد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: بنابراین جریان ریزش نیروی کار در بنگاه‌ها تا اسفندماه سال ۹۲ نیز ادامه داشت و پس از آن از فروردین ۹۳ به دنبال ایجاد رونق در فعالیت بنگاه‌ها و بهبود فضای کلی اقتصاد، ریزش نیروی کار کشور متوقف شد.

به گفته طایی، با توجه به اجرای برنامه‌های جدید دولت به منظور خروج اقتصاد از رکود در سال‌های ۹۳ و ۹۴، انتظار می‌رود رشد جدید اقتصادی در کشور شکل بگیرد. اگر چنین شود، باید تا پایان سال جاری منتظر ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید باشیم.

کد خبر 280244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha