همشهری‌آنلاین: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تعاون کار و رفاه اجتماعی از تدوین نقشه توسعه کارآفرینی خبر داد و گفت: کانون‎های کارآفرینی در استان‎ها تقویت می‎شوند.

حسن طایی

به گزارش کمیته اطلاع رسانی کانون‌های کارآفرینی کشور در همدان، حسن طایی اظهار کرد: نقشه توسعه كارآفريني در حال حاضر تدوين شده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است، دیگر برنامه‌هاي آموزش كارآفريني در اولويت قرار گرفته و تلاش مي‌كنيم فرهنگ كارآفريني را در سطح مدراس و دانشگاه‌ها ترویج کنیم.

وی افزود: سال گذشته با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بسته‌ اجرايي توزيع اشتغال پايدار تدوين شد كه در كميسيون‌هاي تخصصي شوراي عالي اشتغال و سپس در شوراي اشتغال به رؤيت مقامات اصلي نظام رسيد و مورد تأييد قرار گرفت.

طایی بیان کرد: در حال حاضر مقداري از آن در حال اجرا است، البته اين بسته مجموعه كاملي از اقدامات و سياست‌ها را دربر مي‌گيرد؛ بخشی كه مربوط به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود آغاز شده اما به دلیل اینکه همكاري زيادي را از شبكه بانكي ملاحظه نشده چندان با سرعت و جامعيت پيش نرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: كارآفرينان به طور كلي كساني هستند كه ارزش‌آفريني و نوع‌آوري مي‌كنند، هرچند ارزش‌آفريني و نوع‌آفريني ما با مخاطره همراه است اما تمامي تلاش ما اعتلای فرهنگ كارآفرين كشور و افزایش تعداد كارآفرينان است.

وی با اشاره به اینکه كارآفريني ضرورتاً به معناي ايجاد شغل نيست، افزود: كسي كه در يك سازمان مي‌تواند رويه‌هاي جديد كاري، محصولات جديد ،خدمات جديد، فرآيند توليد جديد را به ارمغان بياورد، اين فرد مي‌تواند یک كارآفرين سازماني باشد.

طایی با بیان اینکه برنامه‌هاي متعددي براي كارآفرينان داريم، گفت: از جمله اقدامات، بهبود وضعيت كانون‌هاي كارآفريني در استان‌ها است که براي مثال در همايش کانون های کارآفرینی در استان همدان پیرامون تشکیل سازمان نظام کارآفرینی کشور بحث و تبادل نظر می شود.

وی درباره لایحه سازمان نظام کارآفرینی نیز بیان کرد: در حال حاضر این لایحه تدوين شده و در كميسيون اجتماعي دولت در حال بحث و تبادل نظر است اگر اين لايحه از دولت به مجلس ارسال شود ما در اين عرصه يك گام به جلو برداشته‌ايم ولي فارغ از اينكه اين لايجه از دولت به مجلس ارسال شود، كارهاي خود را كه ترويج فرهنگ كارآفريني است همچنان ادامه خواهيم داد.

معاون وزیر کار تصریح کرد: بيش از يك و نيم سال از بدو روي كار آمدن دولت تدبیر و امید گفتگوهاي بسياري بين وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و بانك مركزي در خصوص نحوه تسهيلات و نرخ سود مطرح شده است.

وی تاکید کرد: نرخ سود كه شبكه بانكي براي اعطاي تسهيلات گذاشته توليد را از توجيه اقتصادي خارج كرد، كساني كه قصد سرمايه‌گذاري دارند با اين نرخ سود تسهيلات اعطايي مواجه مي‌شوند و اینکه هرچقدر فعاليت اقتصادي داشته باشد، اصلاً چنين بازدهي نخواهند داشت. در كمتر فعاليت اقتصادي در ايران شما ملاحظه مي‌كنيد که نرخ بازدهي بیش از 20 درصد باشد و اكثراً زير 20 درصد است.

طایی اعلام کرد: بانك مركزي تاكنون نتوانسته كمكي به امر توليد داشته باشد، مشكل عمده همين است كه بانك مركزي در سياست‌هاي اعتباري خودش وضعيت كنوني كشور را نتوانسته لحاظ كند؛ بنابراین براي اينكه سرمايه‌گذاري و توليد در كشورمان صورت بگيرد نیازمند كاهش نرخ سود تسهيلات اعطايي توسط بانك‌ها هستیم.

گفتنی است همایش ملی کانون های کارآفرینی کشور در روزهای 13 و 14 آذر ماه جاري در همدان با حضور دکتر حسن طائی معاون توسعه کار‌آفرینی واشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دکتر پریسا ریاحی مديركل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، كارشناسان حوزه كارآفريني اين وزارتخانه و 70 نفر از رؤسا و دبيران كانون‌هاي كارآفريني كشور برگزار شد.

کد خبر 280153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha