مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تضمین آینده شهر تهران نیازمند تدبیر امروز ماست، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی طرح جامع شهر تهران این است که به ما نشان می‌دهد امروز در چه جایگاهی قرار داریم و برنامه‌ها و طرح‌های تفصیلی ما برای آینده چگونه باید باشد.

به گزارش سما، احمد دنیامالی گفت: در مقوله ساخت و ساز باید به نظامی هماهنگ و دارای‌هارمونی برسیم که در این موضوع توجه به انضباط، فرهنگ رنگ، حجم و مصالح جایگاه ویژه‌ای دارد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با انتقاد از هرج و مرج‌های بصری موجود در شهر تهران افزود: خط افق و خط آسمان در شهر تهران معنا ندارد و بدنه‌های اصلی شهر هم دچار آشفتگی‌های زیادی هستند و بسیاری از واحد‌های مسکونی یا تجاری در محورهای اصلی فاقد یک طراحی معمولی هستند.

به گفته دنیامالی، شهر تهران در زمینه سامان دادن به هرج و مرج‌های بصری نیازمند اقدامات جدی است و بدین منظور و برای رهایی از این وضعیت نامطلوب، شهرداری می خواهد با مالکان بناهای ناهنجار تعامل دو طرفه ای داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید شهر را برای انسان‌ها مهیا کند، گفت: در شهر ماشین‌ها نباید بر انسان‌ها برتری داشته باشند و مسیرهای پیاده باید با جذابیت‌های فراوان برای استفاده شهروندان طراحی شوند.

معاون شهردار تهران با ابراز تاسف از اینکه در معماری منطبق با شرایط زمان پیش نرفته ایم به نقش رنگ در طراحی و معماری شهری اشاره کرد و اظهار داشت: باید به مقوله رنگ در معماری شهری بیش از پیش بها داده شود و امروز ما در شهر تهران شاهد بی‌توجهی کامل به این موضوع اساسی هستیم.

وی با تذکر این نکته که سلایق و دیدگاه‌ها متفاوت است و طبیعتا نمی توان شهری ساخت که همه پسند باشد، گفت: باید به این مقوله واقع بینانه نگریست و شهر را به لحاظ کالبدی بر اساس معیارهای هنری و فنی و بر اساس ویژگی‌های متجانس ساخت. 

دنیامالی سپس به موضوع حریم شهر تهران اشاره و اظهار کرد: حریم شهر تهران به متغیرهای گوناگونی بستگی دارد و حفظ حریم کلان شهر تهران در واقع نگهداری و محافظت از آینده این شهر است.

وی افزود: توسعه شهر به سمت ارتفاعات در طراز بالاتر از 1800 متر به هیچ وجه منطقی نیست و تنها کسانی که از این مقوله سود می‌برند زمین خواران هستند که با نقض حریم شهر به منفعت‌طلبی خود می‌اندیشند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: کنترل و محافظت از حریم شهر تهران نقش تعیین کننده ای در مقابله با پدیده زشت زمین‌خواری دارد.

کد خبر 28014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز