همشهری آنلاین: «استیفن هاوکینگ» نظریه‌پرداز و فیزیک‌دان معروف گفت که دوست دارد نقشی منفی را در فیلم‌های کارآگاهی «جیمز باند» ایفا کند.

استیفن هاوکینگ

به گزارش ايسنا؛ استيفن هاوکینگ چهره‌ی مشهوری که علی‌رغم ناتوانی شدید جسمی یکی از برجسته‌ترین فیزیک‌دانان جهان محسوب می‌شود، در مصاحب اخیر خود گفت: دوست دارم نقشی منفی را در فیلم‌های «جیمز باند» ایفا کنم.

وی با بیان آرزویش اظهار داشت که صدای کامپیوتری‌اش برای این منظور بسیار مناسب است و چهره‌ی خاصش او را به انتخابی بی‌نقص برای این نقش تبدیل می‌کند.

هاوکینگ هم‌اکنون سوژه فیلمی‌ زندگینامه‌ای به نام «تئوری همه‌چیز» شده است. این اثر مستندمانند که در رقابت‌های اسکار هم شرکت کرده، درباره زندگی هاوکینگ از دهه 1960 تا 1980 است که در آن «ادی ردمین» نقش جوانی وی را ایفا می‌کند.

این فیزیک‌دان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده انگلیسی که مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است پیش از این در اپیزودهایی از سریال‌های تلویزیونی «سیمپسون‌ها»، «نسل آینده»، «سفر ستاره‌ای» و ... ایفای نقش کرده است.

به گزارش گاردین، نویسنده «تاریخچه زمان» که اکنون کاملا فلج است، در 21 سالگی به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا شد و به تدریج توانایی‌های حرکتی خود را به طور کامل از دست داد. وی اکنون با ویلچری اتوماتیک حرکت می‌کند و با کمک رایانه صدایش را به گوش دیگران می‌رساند.

هاوکینگ 72 ساله در این‌باره گفت: قبل از این‌که صدایم را از دست بدهم، حرف‌هایم قابل شنیدن نبود و تنها نزدیکانم متوجه صحبتم می‌شدند. اما با کامپیوتری که صدای من شده، می‌توانم سخنرانی‌های محبوبی ایراد کنم. من از مباحث عمی لذت می‌برم. خیلی مهم است که عامه مردم از مباحث پایه‌ای علم اطلاعات داشته باشند.

کد خبر 280062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha