همشهری آنلاین: در حالی در مدت اخیر اخباری مبنی بر انحلال یک بانک و یا یک موسسه از سوی برخی نمایندگان مجلس اعلام و منتشر شد که بانک مرکزی ضمن رد تحلیل‌های رسانه‌ای در این مورد نسبت به اعلام اسامی تذکر داد.

ايسنا نوشت: بانک مرکزی اعلام کرد که مرجع قانونی در مورد انحلال و برخورد قانونی با بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی است و این بانک در زمان مناسب و پس از طی هر مرحله از اقدامات قانونی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق اقدام خواهد کرد.

بانک مرکزی ضمن رد تحلیل‌هایی که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته و به نتایج خاصی رسیده و اسامی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را اعلام می‌کنند، تاکید کرد که این بانک در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران، ضمن پایش دقیق بازار، بر امور بانک‌ها و موسسات اعتباری نظارت حرفه‌ای اعمال کرده در زمان‌های مقتضی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند.

بانک مرکزی اعلام کرده که از کلیه رسانه‌های متعهد و مسئول نیز انتظار دارد از اعلام اسامی و تحلیل‌هایی که منطبق با واقعیت نیست، خودداری کنند.

همچنین به کلیه موسسات در شرف تطبیق مجددا" تاکید شده تا نسبت به طی مراحل انطباق با ضوابط و مستندات موجود و اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی تسریع نموده و از هر گونه گسترش فعالیتهای بی رویه خودداری کنند.

کد خبر 280040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha