چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

سیده فاطمه مطهری: بعد از باز شدن رب، حتما باید آن‌را درون ظرف در بسته که بهتر است ظرف شیشه‌ای باشد، داخل یخچال با دمای پایین نگهداری کنیم.

رب گوجه فرنگی

  اگر دماي يخچال بيشتر از 3يا 4درجه باشد يا در يخچال زياد باز بماند و هواي درون آن گرم شود، احتمال كپك زدن بيشتر مي‌شود.
قرار دادن ميوه و سبزي نشسته يا پلاستيك‌هاي آلوده خريد ميوه درون يخچال و پر كردن بيشتر از ظرفيت يخچال هم باعث مي‌شود مواد درون يخچال زودتر خراب شوند و كپك بزنند.

يادتان باشد ابتدا قوطي را بدون درب به‌مدت چند ساعت داخل يخچال بگذاريد تا دماي رب با يخچال هماهنگ شود و بعد در قوطي رب را بگذاريد چون در ابتدا دماي رب از يخچال بيشتر است كه باعث مي‌شود رب بخار كند و اگر درب ظرف بسته باشد، بخار، آب مي‌شود و كپك ايجاد مي‌كند.

هر زمان به رب احتياج داشتيد از يك قاشق كاملا تميز و خشك استفاده كنيد، قاشق مرطوب يا چرب و استفاده شده، باعث كپك زدن رب‌تان مي‌شود.

اگر با وجود اين نوع نگهداري، رب شما باز هم كپك زد، با قاشق قسمت كپك‌زده را برداريد و مقداري روغن روي سطح رب بماليد. اين‌كار باعث مي‌شود اكسيژن‌رساني متوقف شود و كپك ايجاد نشود. هنگام استفاده از رب، لايه روغن را كمي كنار بزنيد و با قاشق خشك مقداري از رب را از محدوده بدون روغن برداريد. اين‌كار را از ابتداي باز كردن قوطي هم مي‌توانيد انجام دهيد.

يك راه ديگر براي حفظ سالم و طولاني‌تر رب، نگهداري آن در فريزر است. مي‌توانيد قوطي‌هاي شيشه‌اي كوچك تهيه كنيد و رب گوجه را درون آنها بريزيد و در فريزر بگذاريد و هر زمان به رب احتياج داشتيد، يكي از آنها را استفاده كنيد؛ يا در چند ظرف بزرگ‌تر رب را بريزيد و هر هفته يكي از آنها را بيرون بياوريد و براي مصرف هفتگي‌تان، در يخچال بگذاريد.

يك راه ديگر استفاده از كيسه فريزر است. مقداري از رب را درون كيسه تميز بريزيد و آن را خوب صاف كنيد. مقدار رب در كيسه به ميزاني باشد كه بعد از يخ زدن، بتوان به راحتي آن را شكست. بسته‌ها را به آرامي درون سطحي صاف در فريزر بگذاريد و هر زمان به رب احتياج داشتيد، قسمتي از آن را با دست بشكنيد و استفاده كنيد.

کد خبر 279995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha