همشهری آنلاین: معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهران گفت: صدور ویزای یک دلاری در مرز بین المللی مهران برای زوار اربعین حسینی مختص افراد بومی استان ایلام است.

به گزارش ايرنا،‌ نورعلی ملکشاهی اظهار کرد: مقام‌های عراقی ویزای یک دلاری را در ایام اربعین حسینی برای یک هزار نفر از زوار استان ایلام روزانه صادر می کنند.

وی افزود: در صورتیکه در استان این تعداد زائر در ایام اربعین وجود نداشته باشد ، از زوار سایر استان‌ها برای خرید ویزای یک دلاری استفاده می شود.

معاون فرماندار مهران تاکید کرد: زائران سایر مناطق کشور همچنان باید برای خروج از مرز ویزای 40 دلاری تهیه کنند.

وی افزود: مسوولان استان و کشور در حال رایزنی با مقام های عراقی برای تعمیم و گسترش صدور ویزای یک دلاری به زوار سایر استان‌ها هستند.

پایانه مرزی مهران این روزها شاهد ازدحام زوار و عزاداران اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات عراق است و هر لحظه بر شمار زائران کربلای معلی از سراسر کشور افزوده می‌شود،

اکنون گروه‌های زیادی در حال ورود به مرز مهران هستند و حال و هوای اربعین را با خود به این منطقه آورده‌اند.

ایستگاه‌های صلواتی در شهر و پایانه مرزی مهران دایر شده که در آنها با چای و انواع غذاهای سرد و گرم و نذری از زائران عتبات عالیات پذیرایی می‌کنند.

پایانه مرز رسمی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام نزدیک ترین و امن ترین محل به عتبات عالیات عراق است.

بیش از 500 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی، محرم سال گذشته از راه مرز بین المللی مهران برای زیارت و سوگواری در کنار مکان های متبرک و مقدس عراق به این کشور سفر کردند.

کد خبر 279895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha