همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی وزارت علوم از تجمیع ۱۳ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی خبر داد و گفت: موسساتی که علاقمند به ادغام باشند امتیاز دریافت می‌کنند.

به گزارش مهر، دکتر کارن ابری‌نیا در خصوص آخرین وضعیت ادغام يا تجميع موسسات آموزش عالي غیرانتفاعی، افزود: تجمیع یا ادغام موسسات از پیشنهاداتی بود که وزارت علوم به موسسات غیرانتفاعی در جهت سامان‌دهی و ارتقای کیفیت و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از کمبود دانشجو ارائه داده است ولی این موسسات چون خصوصی هستند باید خود تصمیم بگیرند که کدام سیاست را در پیش گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 موسسه غیرانتفاعی در خراسان رضوی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تجمیع شوند و بر همین اساس زمینی با متراژ بالا، خریداری کرده‌اند تا موسسات را در این زمین تجمیع کنند؛ بر همین اساس صحبت‌هایی نیز با آنان شده که در سال آینده رشته‌هایی را که راه‌اندازی می‌کنند به نحوی تنظیم کنند که کار تکراری و موازی‌کاری صورت نگیرد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم ادامه داد: این 13 موسسه تجمیع می‌شوند ولی شخصیت حقوقی خود را از دست نمی‌دهند. در مراحل بعدی اگر خود تصمیم بگیرند که ادغام شده و به یک شخصیت حقوقی تبدیل شوند ما نیز تشویق کرده و به آنها امتیازاتی هم می‌دهیم؛ از جمله اگر بتوانند گروه‌های آموزشی داشته باشند يا تبدیل به چند دانشکده شوند و اگر چند سال موفق عمل کنند، تبدیل به دانشگاه شوند.

وی ادامه داد: درحال حاضر 357 موسسه غیرانتفاعی داریم که 80 موسسه كمتر از 500 دانشجو و 150 موسسه كمتر از یک هزار دانشجو دارند. اگر موسسه‌ای كمتر از یک هزار دانشجو داشته باشد زیان‌ده است.

  • اصلاح اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی

کارن‌ ابری‌نیا همچنين به ايسنا گفت: اساسنامه موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي حدود 30 سال است که تصویب شده و با گذشت زمان تغییری در آن صورت نگرفته است. پیشنهاد ما این است که عنوان غیرانتفاعی از روی این موسسات برداشته شود و نام این موسسات به موسسات آموزش عالی غیردولتی تغییر پیدا کند.

کد خبر 279766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha