درحالی‌که قرار بود جزئیات توزیع کارت‌های تهیه جهیزیه بین جوانان مهر‌ماه گذشته اعلام شود، هنوز خبری از چگونگی دقیق اجرای این طرح نیست و هر چند وقت یک‌بار تنها اظهارنظر‌های پراکنده‌ای در این مورد منتشر می‌شود.

کارت جهیزیه هنوز در مرحله طرح و بررسی


در آخرين نمونه رئيس كميته اشتغال و مسكن جوانان وزارت ورزش و جوانان در توضيح آخرين وضعيت كارت‌هاي جهيزيه گفت: براساس جلسه مشتركي كه با مسئولين بانك ملي جهت بررسي راهكارهاي تسهيل و تسريع روند اعطاي كارت اعتباري خريد لوازم خانگي برگزار شد با توجه به پيچيدگي‌هايي كه اين ايده با خود همراه دارد قرار بر تشكيل يك كارگروه تخصصي در اين زمينه شد.

اعضاي اين كارگروه مركب از ۲نفر نماينده از وزارت ورزش و جوانان، يك نفر به نمايندگي از بانك ملي و درصورت لزوم يك نماينده نيز از وزارت صنايع خواهد بود.

مجيد نداف با اعلام اينكه اين كارگروه موظف است تمام راه‌هايي كه ممكن است سبب آسيب رساني به طرح شود را پيش‌بيني و از بروز آسيب‌هايي مانند دلالي كه تورم‌زا‌ست جلوگيري كند، افزود: نظر بر اين بود كه حق انتخاب كالا را به زوجين اعطا كنيم تا بر حسب ضرورت و نيازهايشان كالاي دلخواه را انتخاب كنند بدين صورت كه 2 نوع كارت اعتباري (كارت جهيزيه براي خانم‌ها و كارت رفع نيازهاي ضروري براي آقايان) با تأكيد بر كد ملي هريك از زوجين و با مبلغ ۱۰تا۲۰ميليون تومان درنظر گرفته شود.

به گفته وي در رابطه با شيوه بازپرداخت مبالغ كارت‌ها صحبت‌هايي با خيرين شده كه براي گروه‌هاي پايين درآمدي كمك‌هايي را درنظر بگيرند اما براي گروه‌هايي كه توانايي بازپرداخت اقساط را دارند مي‌توان مبالغ اعطايي را طي ۲۴ قسط و با حداقل سود و كارمزد دريافت كرد. مسئولان سازمان جوانان در حال مذاكره با بانك ملي براي كاهش نرخ سود اين طرح هستند.

با اين همه به‌نظر مي‌رسد به اين زودي‌ها خبري از كارت‌هاي جهيزيه نباشد، چراكه رئيس كميته اشتغال و مسكن جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز اميدواري كرده كارت‌هاي اعتباري شامل كارت جهيزيه و رفع نياز‌هاي ضروري در دولت يازدهم تحقق يابد، زماني كه مي‌تواند به اندازه 2سال ديگر هم طولاني شود.

کد خبر 279580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha