مالاگا در بین شهرهای اسپانیا شاید چندان معروف نباشد، اما یکی از مقاصد مناسب سفر در پاییز و زمستان است. مالاگا تکبر شهرهای مدرن را با خوی مدیترانه‌ای تلفیق کرده است.

malaga

فاطمه عسگري آزاد:  بنابراین ممکن است در برداشت اولیه، شما را دلسرد کند؛ زیرا مالاگا مانند بسیاری از شهرهای اسپانیا در وهله اول یکنواخت و صنعتی به نظر می‌رسد اما هسته مرکزی شهر ، دوست داشتنی است. جذابیت با شکوه کلیسای جامع ناتمام گوتیک که در کنار ساختمان‌های سنتی گم شده از یک سو و پیاده روهای باریک آن از سوی دیگر، شما را قانع می‌کند که این شهر رازی در دل خود دارد. مالاگا در سال‌های اخیر از نظر گردشگری پیشرفت کرده است؛ موزه‌های بسیاری در شهر باز شده و مراکز فرهنگی و تجاری آماده پذیرایی از گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت است. کشف مالاگا یک لذت به تمام معناست.

شما می‌توانید در اطراف شهر قدم بزنید و خط افق را در کنارتان احساس کنید. کلیساهای شهر با سقف‌های کاشی کاری رنگارنگ، آپارتمان‌های سر به فلک کشیده و طبیعت دلپذير آن تا آخر عمر در ذهن‌تان نقش خواهد بست. مالاگا در جنوبی‌ترین بخش اسپانیا و در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد. مالاگا از جمله شهرهاي گرم اروپا در طول زمستان است. این شهر قدمت 800 ساله دارد و زمانی بخشی از امپراتوری روم باستان بوده اما در طول تاریخ، حکومت‌های مختلفی بر این شهر حکم رانده‌اند تا این که جزو کشور اسپانیا شد.

مالاگا علاوه بر جاذبه‌های تاریخی از نظر طبیعت هم بکر است؛ کوهپایه‌های زیبا، بندر مدرن و سواحل زیبا باعث می‌شود هر سال میلیون‌ها نفر از این شهر بازدید کنند. علاوه بر این مواد خوراکی در این شهر ارزان و با کیفیت است. می‌توان انواع میوه‌های مدیترانه‌ای ارگانیک را در شهر مالاگا با طعم‌هاي خوب امتحان کرد.

تقویم سفر

به دليل مجاورت مالاگا با دریای مدیترانه، این شهر هر زمانی از سال مي‌تواند مقصد سفر باشد. از اردیبهشت تا آبان بارندگی در این شهر کاهش و درجه هوا افزایش می‌یابد. همانند بسیاری از نقاط ساحلی در اروپا مالاگا در تابستان شلوغ است. بازدید از این شهر در این فصل اصلا توصیه نمی‌شود. درحالی که در پاییز و زمستان از انبوه جمعیت توریست‌ها و قیمت هتل‌ها کاسته شده و هوای خنک و گاهی بارانی به جذابیت‌های شهر مي‌افزايد. البته وقتی صحبت از باران در مالاگا می‌کنیم، منظورمان باران همراه با تابش آفتاب است. بنابراین لازم نیست چندان نگران همراه داشتن لباس‌های گرم باشید. علاوه بر این در پاییز جشنواره‌های ديدني و جذابي مانند گاو نر در این شهر برگزار می‌شود.

بهترین مکان اقامت
مالاگا از آن دست شهرهایی است که نباید به هیچ وجه در مورد محل اقامت در آن نگران بود. براي هر بودجه و سلیقه‌ای مالاگا محل مناسبی در نظر دارد. اگر دوست دارید در کنار ساحل اتاقی کرایه کنید، هزینه‌های‌تان دو برابر خواهد شد، اما دیدن طلوع و غروب خورشید از پنجره‌ هتل‌های مالاگا بیش از اینها می‌ارزد. بنابراین بهتر است کمی ولخرجی کنید.

مركز ستاره‌ها
هتل پوئنتو رومانو یکی از هتل‌های 5ستاره خوب شهر است که در سال 1979 در سه طبقه افتتاح شد. می‌توان با اقامت در اتاق‌های تراس دار این هتل منظره باغ‌های سرسبز و گرمسیری را از نزدیک به تماشا نشست. این هتل مجهز به سالن‌های ماساژ، بدنسازی، استخر روباز و سرپوشیده است.همچنين این هتل، مركزي برای دیدار ستاره‌هایی که به شهر مالاگا آمده‌اند، تبدیل شده‌است. آلن دلون، باربارا استرایسند، الیزابت تیلور و خوزه کارراس از این هتل دیدن کرده‌اند. قیمت یک شب اقامت در این هتل رویایی از 270 دلار به بالاست.

هتلی با منظره کوه و بندر
هتل پارادور در کنار قلعه مالاگا واقع شده و می‌توان از بالای کوه سراسر شهر و دریای مدیترانه را ديد. اتاق‌های تراس دار هتل و نمای تابش نور خورشید بر استخر بزرگ هتل اقامت شما را رویایی‌تر خواهد کرد. باغ ورودی هتل با فضای داخلی جذاب می‌تواند هر کسی را به چند ساعت نشستن و گپ زدن تشویق کند. مبلمان آنتیک زیبا با پارچه‌های رنگارنگ جلوه فضای داخلی را دو چندان کرده است. رستوران دریایی این هتل را فراموش نكنيد. قیمت اقامت در این هتل 120 دلار به بالاست.

 تجربه زندگی سلاطین
هتل 4 ستاره روم میت لوریس در مرکز شهر قرار دارد .ساختمان این هتل مربوط به قرن 19 است که به زیبایی بازسازی شده‌است. با اقامت در این هتل مي‌توانيد زندگی سلاطین گذشته شهر را تجربه کنید؛ تخت لوكس پادشاه و اتاق‌های فرش شده از جذابیت‌های این هتل است. برخی اتاق‌های این هتل بالکن‌هايي مشرف به خیابان‌هاي شهر دارند و مي‌توان نبض شهر را از اتاق حس كرد. این هتل در نزدیکی موزه پیکاسو قرار دارد و دکوراسیون آن خود یک سبک هنری است. اتاق‌های این هتل از 80 دلار به بالاست.

ارزان و راحت
اگر به دنبال یک مسافرخانه ارزان اما شیک و راحت هستید ال ریاد آندولز یکی از آنهاست. این مسافرخانه فرانسوی در بخش تاریخی شهر قرار دارد و دکوراسیون آن مراکشی است. هر یک از اتاق‌های آن به سبک مشخصی طراحی شده و حمام‌ها دارای کاشی‌های رنگارنگ است. این مسافرخانه در کنار تئاتر سروانتس قرار دارد‌.منطقه‌اي كه مسافرخانه در آن قرار گرفته از نظر معماری منحصر به فرد است. قیمت اقامت یک شب در این هتل 35 دلار است.

گشت و گذار در مالاگا
72 ساعت در شهر بندری
جاذبه‌های شهر مالاگا شامل قلعه‌های تاریخی، کلیساها و چشم‌اندازهاي طبیعی است. این شهر بندری نمای زيبايي از دریای مدیترانه دارد و موزه‌های تاریخی و آثار باستانی و مدرن آن برای گردشگران جذاب است. اگر طبیعت دوست هستید یا عشق به تاریخ دارید یا به دنبال یک شهر تابستانی در دل پاییز می‌گردید، مالاگا یک انتخاب کامل است.

روز اول؛ گردش تاریخی
مالاگا شهری است با تاریخ 800 ساله؛ با قدم زدن در نقاط تاریخی این شهر مي‌توان سیر تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اين بخش از اسپانيا را درک کرد و همچنین از تماشای زیبایی معماری قدیمی آن لذت برد.

آمفی تئاتر روم
در پای تپه آلکازابا، سالن آمفی تئاتر روم قرار دارد که یکی از سالن‌های قديمي و زيباي شهر به شمار مي‌رود. این سالن که در سال 1951 بازسازی شده یادآور حضور و حکمرانی رومی‌ها بر شهر است. بخشی از صندلی‌ها و راهروهای این آمفی تئاتر متعلق به دوران روم باستان است. این آمفی تئاتر از ساعت 12 تا ساعت هشت شب باز است و ورودی آن رایگان است.

کلیسای جامع
اصلی‌ترین محل عبادت در شهر، کلیسای جامع است که در قرن 16 بنا شده اما از آن زمان تاکنون هنوز یکی از برج‌های کلیسا ناتمام مانده‌است. معماری این کلیسا،آميزه‌اي از سبك‌هاي گوتیک، رنسانس و باروک است. این التقاط سبک‌ها نشان دهنده دوران طولانی ساخت و ساز عمارت کلیساست. علاوه بر بازدید از ساختمان کلیسا،مي‌توانيد نگاهی هم به مجسمه‌های پدرو دو‌ منا و نقاشی آلونسو کانو بیندازید.

آلکاساوا
قلعه آلکاساوا مشرف به دریا و شهر بوده و ساختمان اصلی آن در قرن 11 توسط حاکمان مالاگا بنا شده است .اين دژ در طول سال‌ها کاربری‌های گوناگونی داشته از جمله قلعه حفاظتی و قصر پادشاهی. در داخل این قلعه یک موزه باستان شناسی قرار دارد که شامل موزاییک‌های رومی و سرامیک‌های باستانی است. این قلعه از 9 صبح تا هشت شب باز است.

روز دوم؛ لمس هنر
در مالاگا هنرمندان بسیاری به دنیا آمده‌اند و به همين دليل،اين شهر هر ساله میزبان میلیون‌ها هنردوست است. نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های هنر مالاگا دیدنی است.

موزه پیکاسو
مالاگا محل تولد پيكاسو است.سير پیشرفت نقاشی اين هنرمند اسپانيايي را مي‌توانيد در موزه باشکوه این هنرمند در اين شهر از نزدیک ببينيد. آثار این موزه مربوط به اواخر قرن 19 تا زمان مرگ پیکاسو یعنی 1973 است. این موزه در کاخ بوئناویستا در قسمت قدیمی شهر قرار دارد؛ درست در نزدیکی خانه‌ای که یان نابغه هنر به دنیا آمد. در این مکان هميشه یک نمایشگاه دائمی برپاست. موزه علاوه بر کافه، کتابفروشی و فروشگاه هم دارد.

موزه مالاگا

این موزه در یک کاخ متعلق به قرن 16 و در مرکز شهر قرار دارد و در آن آثار نفیسی مانند مجموعه تابلوهای نقاشی «کارمن تایسن - بورمیزا» به نمایش گذاشته شده‌است. بسیاری از تابلوهای این موزه مربوط به قرن 19 و با تاکید بر هنر اندلس است. آثار ارزشمندی از هنرمندان مشهوری مانند رومرو دو تورس، سورولیا و سورباران در این موزه
نگهداری می‌شوند.

موزه هنر معاصر سی ای سی
موزه هنر معاصر مالاگا تلاش دارد تا کیفیت و سطح هنر روز این شهر را برای جهانیان به نمایش بگذارد. این موزه که در میان موزه‌های معاصر اسپانیا دارای شهرت بین‌المللی است به نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان محبوب این کشور مانند خوان مونوز، خوزه ماریا سیکیلا و غیره تبدیل شده است. پس از بازدید از نمایشگاه مي‌توانيد در کافه رستوران مجموعه خستگی در کنید.

روز سوم؛ ماجراجویی در دل طبیعت و تاريخ
از كنار طبیعت شهر مالاگا نمي‌توان به آسانی گذشت. کوهنوردی، قایق سواری، شنا و غیره از ورزش‌های رایج در این شهر است. شما می‌توانید روز سوم سفرتان را به گشت در کنار بندر اختصاص دهید یا گشتي در طبیعت و باغ‌های این شهر بزنيد.

باغ کونسپسیون
باغ کونسپسیون یکی از باغ‌های زيباي گیاه‌شناسي در اروپاست. این باغ که یک بهشت گرمسیری است از ترکیب باغ‌های رسمی همراه با شکوه سبز جنگل ساخته شده‌است. تاسیس باغ به اواسط قرن 19 مربوط می‌شوديعني زمانی که زوج اشرافی خورخه اویارزابلا و همسر انگلیسی‌اش هردیا لیورمور به فکر ساختن یک باغ باشکوه افتادند. اگر علاقه مند به طبیعت هستید می‌توانید یک روز کامل را در این باغ بگذرانيد بدون این که لحظه‌ای از تماشای زیبایی‌های آن خسته شوید.

گورستان سنت جورج
گورستان سنت جورج در قرن 19 برای دفن خارجی‌هایی که در مالاگا فوت می‌کنند ساخته شد. اهمیت تاریخی این گورستان به این دلیل است که اولین گورستان پروتستان‌ها در اسپانیاست. با قدم زدن در این باغ و نگاه کردن به مقبره‌های آن مي‌توانيد در مورد تاریخ مالاگا و ارتباط آن با بریتانیا، چیزهایي بیاموزید.

موزه خودرو
موزه خودرو شهر مالاگا در کارخانه قدیمی توتون و تنباکو قرار دارد؛ جایی که برای علاقه‌مندان به تاریخ تکنولوژی مي‌تواند مکاني دیدنی و جذابي باشد. در موزه خودرو بیش از 80 دستگاه خودرو از اواخر قرن 19 تاکنون وجود دارد. همچنین مي‌توان از نمایشگاه مد و فشن که در کنار اين موزه قرار دارد، بازدید کرد؛ نمایشگاه جذابی از کلاه‌های پر زرق و برق و کیف‌های دستی زیبا.

طعم هايي كه نچشيده‌ايد

در مالاگا طعم‌هایی را تجربه خواهید کرد که تا به حال نچشیده‌اید! این جمله که بیشتر شبیه جملات تبلیغاتی است، یک ضرب المثل رایج در اسپانیاست. بسیاری از مسافران این شهر قبل از رسیدن به مالاگا درباره مواد غذایی آن خیال بافی می‌کنند، اما حقیقت این است که بشقاب‌های مالاگا از خیال شما هم خوشمزه‌تر هستند. در مالاگا بهتر است روزتان را با یک صبحانه اسپانیایی شروع ‌کنید؛ یک بشقاب تخم مرغ که با سبزیجات تزيین شده است.«مولات آنتکرا» مي‌تواند شما را برای یک روز کامل سیر نگه دارد. این بشقاب صبحانه شامل برش نازکي از نان مخصوص، تخم مرغ پخته شده با روغن زيتون، گوجه فرنگی تازه و گاهی هم پوره است.

اگر علاقه مند به غذاهای آبکی هستید، گاشا را در مالاگا حتما امتحان کنید؛ یک سوپ که از آرد پخته شده، شیر، عسل و سس چاشنی تهیه می‌شود. بشقاب برنج تند همراه با کاد هم طعم خاصی دارد که فقط مخصوص مالاگاست. اگر دوست دارید به رستوران‌های درجه یک شهر سر بزنید، بهتر است اين نام‌ها را به ذهن بسپارید: وینسی پاتیو، استراچان، کافه دو بولسا، رسکولدو و دل پاستور.

مالاگا را با سگ‌وي بگرديد
راه‌های گشت و گذار در شهر مالاگا همانند شهرهای بزرگ دیگر متنوع است. شما می‌توانید سوار اتوبوس شوید، شهر را با دوچرخه یا تاکسی بگردید و ... خلاصه در این شهر همه نوع وسایل نقلیه در دسترس قرار دارد؛ از اسب گرفته تا قطار! اما وسيله‌اي که گردش در مالاگا را هیجان انگیزتر می‌کند سگ‌وی است؛ وسیله‌اي جدید و مدرن که به تازگی وارد مالاگا شده و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است. شرکت‌های متعددی در سراسر مالاگا سگ‌وی اجاره می‌دهند؛ گرچه قیمت آنها از دوچرخه بالاتر است، اما تجربه سرگرم کننده‌ای است. برای کرایه یک دستگاه سگ‌وی بايد کارت شناسایی، یک ژاکت سبک و کلاه ایمنی همراه داشته باشید. سواری با سگ‌وی بسیار راحت است، اما اگر دفعه اولی است که از این وسیله دو چرخ استفاده می‌کنید، می‌توانید از محلی که وسیله را کرایه کرده‌اید آموزش‌های لازم را یاد بگیرید.

چگونه برویم؟
ویزای توریستی اسپانیا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد توقف کوتاه مدت در اسپانیا را به منظور تفریح و بازدید داشته باشند. این ویزا معمولا به مدت دو یا سه هفته صادر می‌شود. برای دریافت ویزای اسپانیا حضور شخص ضروری است و می‌توان برای دریافت فرم تقاضا و تعیین وقت به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران واقع در بلوار آفریقا مراجعه کرد. برای درخواست ویزای این کشور لازم است شناسنامه ایرانی، دو قطعه عکس رنگی، دعوت نامه یا رزرو هتل و بلیت، اسناد رسمی شغلی و منابع مالی به همراه داشته باشید. برای سفر به مالاگا می‌توان از خطوط هوایی لوفت هانزا، قطر ایرویز یا ترکیش ایر لاین استفاده کرد.

ستاره‌های هنری شهر
مالاگا یک شهر فرهنگی و تاریخی است . همین پیشينه باعث شده که هنرمندان بسیاری این شهر را برای زندگی برگزینند. علاوه بر این، مالاگا محل تولد مشهورترین هنرمندان اسپانیا هم بوده است. جاذبه‌های طبیعی اين شهر هر انسان معمولی را تبدیل به یک عاشق هنر می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با سه تن از هنرمندان مشهوري که در مالاگا به دنیا آمده‌اند، آشنا کنیم؛ کسانی که نام و هنرشان برای تمام مردم دنیا خاطره انگیز است.

پابلو پیکاسو
نابغه هنر نقاشی، مجسمه و سرامیک بیشتر عمر خود را در فرانسه سپری کرد، اما محل تولد او در مالاگای اسپانیا قرار دارد. پیکاسو از همان کودکی توانایی‌های خیره کننده‌ای از خود نشان می‌داد و همین باعث شد به مطالعه هنر در بارسلونا و مادرید بپردازد. در سال 1903 بود که پیکاسو راهی پاریس شد و در آنجا مکتب کوبیسم را پایه گذاری کرد. پیکاسو برخلاف بسیاری از هنرمندان هم عصر خود یک فرد پرکار و مبتکر بود‌. همین پشت کار باعث شهرت او در سراسر جهان به عنوان یک هنرمند نوآور شد. پیکاسو همراه با هنری ماتیس یکی از هنرمندان بزرگ قرن بيستم است. شهر مالاگا که زادگاه این هنرمند جهانی است، موزه‌ ارزشمندی از کارهای پیکاسو را در معرض دید دوستداران هنر مدرن قرار داده است.

آنتونیو باندراس

اگر قرار باشد تنها یک نام از بین بازیگران مشهور اسپانیایی انتخاب شود، قطعا آنتونیو باندراس همان نام برگزیده خواهد بود. شما احتمالا باندراس را با نقش زورو به خاطر می‌آورید. باندراس این روزها در هالیوود می‌درخشد، اما خانه خود در مالاگا را نگه داشته و برای گذراندن تعطیلات به این شهر می‌آید. او در کودکی علاقه‌مند به فوتبال بود، اما بعد از این که پایش شکست برای همیشه این ورزش را کنار گذاشت و راهی تئاتر و سينما شد. از بین فیلم‌های مشهور او می‌توان به نقاب زورو، بچه‌های جاسوس، روزی روزگاری در مکزیک، شهر مرزی، پوستی که در آن زندگی می‌کنم نام برد. همچنین او در سه فیلم انیمیشنی شرک گوینده بوده است.

زيبايي‌هاي تمام‌نشدني
آنیه بنتو*

خوردن ماهی ساردینی که همان لحظه از دریا گرفته شده یکی از لذت‌های بزرگ زندگی است که شما می‌توانید در سواحل مالاگا آن را تجربه کنید. تصور کنید که روزتان را با دیدن آثار هنری پیکاسو شروع کرده و بعد از آن در نمایشگاهی شلوغ به تماشای هنر مدرن نشسته باشید و شب هم در کنار ساحل منتظر غروب آفتاب روی شن‌ها دراز بکشيد؛ دیگر چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟ زندگی در مالاگا مانند زندگی در بهشت است؛ همه چیز همان است که باید باشد. اگر مدت زیادی در این شهر بمانید از این که تمام روزها مشغول خوشگذرانی هستید، متعجب خواهید بود!

بوتیک‌های شیک، کافه‌های گرم، نمایشگاه‌های هنری، آب‌نماهای زیبا، قایق‌های تند رو، طبیعت بکر و... خلاصه در این شهر همه چیز دوست داشتنی است. مطمئن باشید که اگر سفر به مالاگا را در زندگی تان تجربه نکنید حتما به خودتان ظلم کرده‌اید. قبل از سفر به مالاگا بهتر است چند نکته را به خاطر بسپارید؛ طبق قوانین این شهر باید همیشه پاسپورت خود را همراه داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از حرکت چند کپی از مدارک شناسایی همراه خود ببرید. در شهر مالاگا و در کل اسپانیا رسم است که موقع معرفی، دوستان با هم روبوسی می‌کنند و دست دادن چندان صمیمانه نیست. مردم این شهر پس از پایان غذا معمولا انعام کمی برای پیشخدمت‌ها کنار می‌گذارند. پس بهتر است کمی سخاوتمند باشید.

آخرین نکته این که آب لوله کشی این شهر تصفیه شده است و با خیال راحت مي‌توان از آن نوشید. مالاگا از آن شهرهایی است که بعد از یکبار سفر دلتان می‌خواهد که دوباره به آنجا بازگردید. بنابراین بهتر است تک تک لحظه‌های سفر را مغتنم بشمارید؛ زیرا زیبایی‌های مالاگا تمام نشدنی است.

*آنیه بنتو یکی از نویسندگان نشنال جئوگرافی است که به عنوان نویسنده برتر کتاب سفر اسپانیا شناخته شده است.

منبع : همشهري 6و7

کد خبر 279457

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha