شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

ابراهیم جلالیان: همه آمده بودند؛ از چپ و راست. انقلابی صریح را می‌خواستند بدرقه کنند. همیشه می‌گفت من همه میزهایی که شما برایش تلاش می‌کنید را تجربه کرده‌ام. شیرینی‌اش ر ا چشیده‌ام. کار برای خداست که می‌ماند. همیشه از اخلاص برایمان می‌گفت و کار برای خدا.

تشییع جنازه آیت الله مهدوی کنی

چهل روز از آن روز گذشته است. صبح روز سه‌شنبه‌اي بود كه صوت قرآن مجيد از گنبد فيروزه‌اي مسجد دانشگاه امام صادق عليه‌السلام بلند شد و همان موقع بود كه فهميديم روح باعظمت پدر معنوي‌مان و استاد اخلاق سال‌هاي دانشجويي‌مان كه قريب به 5‌ماه بستري بود، به ملكوت اعلي پيوست.

اساتيد، دانشجويان و كارمندان دانشگاه، ناخودآگاه به طرف مسجد روانه شدند و ضمن فاتحه‌خواني و عرض تسليت به يكديگر، دوش بردوش يكديگر با گريه‌هايي از سر يتيمي و در عين ناباوري به يكديگر دلداري مي‌دادند و تسليتي نثار هم مي‌كردند.

لباس مشكي‌هايي كه براي محرم آماده شده بود، چندروز زودتر پوشيده شد. انگار وروديه‌ ماه عزاي ارباب عالميان، حسين عليه السلام، با رحلت جانسوز استاد و عالم مجاهدمان كليد خورده بود. او زودتر از ما كربلايي شده بود و ما هنوز...!

اين روزها به مجلس خبرگان فكر مي‌كنم و اهميتش؛ مجلس خبرگاني كه او بعد از اتفاقات سال 88 احساس وظيفه كرد كه دوباره مستقيما به ميدان سياست قدم بگذارد و سكان كشتي مجتهدان سياست‌شناس كشور را به‌دست بگيرد. به جامعه روحانيت مبارز و نقش محوري آن در جمع كردن همه گرايش‌هاي اصولگرايي فكر مي‌كنم كه اين روزها ستون خود را از دست داده است. به دانشگاه امام صادق و وظيفه‌اش در مرجعيت علمي و تحول علوم انساني فكر مي‌كنم كه سكاند‌ار خود را از دست داده است و تلاطم دارد. به مدرسه مروي و نقش محوري آن در تربيت نفوس طلاب سرزنده و اسلام‌شناس فكر مي‌كنم كه شيخ و مراد خود را از دست داده است. چه بجا فرمود: «اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمه لا يسدها شيء الي يوم القيامه»

هيچ‌چيز جاي شيخ و استاد ما را پر نمي‌كند اما وعده الهي و سنت‌هاي الهي است كه ما را دلگرم به پيش برد اهداف اسلامي و انقلابي كرده است؛ سنت‌هايي چون ان‌تنصروا‌الله ينصركم. اسلام و انقلاب راه خود را ادامه مي‌دهد. اين ما هستيم كه بايد از اين قافله عقب نمانيم.

 

کد خبر 279439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha