همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۹۰ تن از ساکنان یک برج مسکونی در پی وقوع حریق خبر داد.

آتش‌نشان

سید جلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت 13:17  جمعه ( 7 آذر) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در برج مسکونی واقع در شمال شرق پایتخت به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 36، 61 و نجات 4 را به همراه تشک و بالابر به محل حادثه واقع در بلوار ارتش، شهرک کوثر اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در طبقه پنجم یک برج مسکونی 14 طبقه رخ داده است و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدها و طبقات بالایی بود.

ملکی با بیان این‌که در هر طبقه از این برج هفت واحد مسکونی قرار داشت، گفت: آتش از اتاق خواب یکی از واحدهای مسکونی به مساحت 100 متر مربع آغاز شده و تمام این واحد را در بر گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن شماری از ساکنان در میان دود و آتش خاطرنشان کرد: تعدادی از ساکنان این ساختمان موفق به نجات خود شده بودند، اما تعدادی دیگر که عمدتاً از ساکنان طبقات بالایی بودند در میان دود گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات، اطفاء حریق را آغاز کرده و بیش از 90 تن از ساکنان این ساختمان را با استفاده از تجهیزات تنفسی و از طریق راه‌پله و بالابر به محل امن منتقل کردند.

ملکی اضافه کرد: همزمان گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کرده و پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی محل در ساعت 14:43 به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که این حادثه خوشبختانه مورد مصدوم و فوتی نداشت گفت: علت این حادثه پس از بررسی کارشناسان سازمان اعلام خواهد شد.

کد خبر 279381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha