پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت مصر پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد.براساس این لایحه دولت برای جلوگیری کردن از فعالیت گروه‌های متهم به ضربه‌زدن به وحدت ملی و اخلال در نظم عمومی اختیارات گسترده‌ای خواهد داشت.

این پیش‌نویس پیش از آن که توسط عبدالفتاح السیسی ،رئیس‌جمهور مصر امضا شود دیروز به شورای دولتی مصر برای بررسی فرستاده شد.به گزارش اهرام‌آنلاین،شورا مواردی را برای اصلاح و تطبیق با قانون جرائم مشخص کرد و به کابینه برگرداند.سپس کابینه  امروز پنج‌شنبه 6 آذر لایحه را به دفتر ریاست‌جمهوری برای امضا و تایید فرستاد.

دولت مصر عملا اختیارات امنیتی گسترده ای دارد و به شکلی گسترده نیز از این اختیارات استفاده می‌کند.

و حالا پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با تروریسم به مسئولان مصری اجازه می‌دهد بر اساس فهرستی طولانی از جرائم  گروه‌های مخالف دولت را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

به گزارش دیلی نیوز اجیپت،در این پیش‌نویس آمده‌است: «هر جمعیت یا سازمان یا گروهی که فعالیتی برای اخلال در نظم عمومی انجام دهد یا صلح جامعه یا منافع  یا امنیت آن را به خطر اندازد یا دیگران را به چنین فعالیت‌هایی دعوت کند، نهادی تروریستی محسوب می‌شود». 

طبق محتوای این پیش‌نویس هر گروهی که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد منحل می‌شود و دولت می‌تواند دارایی‌های این گروه‌ها و  اعضای  و حامیان مالی آنها را توقیف کند.

کد خبر 279303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha