چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عظیم جوانروح، فلمبردار سینما از جمله سریال مختارنامه بر اثر ابتلا به سرطان روده درگذشت.

جوانروح

به گزارش همشهري آنلاين، در كمتر از يك ماه، مرتضي پاشايي، غلامحسين مظلومي و اينبار عظيم جوانروح، از چهره‌اي هنري و ورزشي كشور به دليل ابتلا به بيمار سرطان درگذشتند.

 به گزارش ايسنا، پی درگذشت فیلمبردار سریال مختارنامه، محمود فلاح، تهیه‌کننده این سریال با اعلام خبر بالا گفت: پس از هماهنگی‌های انجام شده، مراسم تشییع این هنرمند بزرگ سینما و تلویزیون جمعه(7 آذر)  ساعت 10 از مقابل خانه سینما انجام خواهد شد.

وی افزود: تاریخ دقیق مراسم ترحیم هنوز مشخص نیست زیرا خانواده مرحوم که ساکن کشور کانادا هستند جمعه وارد ایران می‌شوند و فرزندان وی درخصوص تاریخ و مکان مراسم تصمیم خواهند گرفت.

عظیم جوانروح، کارگردان توانا و پیشکسوت سینما و تلویزیون سه‌شنبه در اثر بیماری سرطان درگذشت.

در کارنامه کاری وی فیلمبرداری مجموعه عظیم " مختارنامه" و سریال‌های " معصومیت از دست رفته"، "شاهگوش"، "سرنخ"، "مشق عشق"، "ملاصدرا" و فیلم‌برداری "قصه‌های مجید" به ثبت رسیده است.

به عقیده بسیاری از صاحبنظران وی سبکی از طراحی نور و رنگ را در " مختارنامه" خلق کرد که تا کنون در تلویزیون ایران بی‌سابقه بوده است.

او در دهه‌ی 60 فیلمبردار کارهایی مانند «علی و غول جنگل» و «پاتال و آرزوهای کوچک» بود.

جوان‌روح مدیر فیلمبرداری این آثار نیز بود: هفت ترانه (۱۳۸۰)، یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)، قصه‌های کیش (اپیزود اول، کشتی یونانی) (۱۳۷۷)، بیقرار (۱۳۷۳)، آخرین خون (۱۳۷۲)، پرواز از اردوگاه (۱۳۷۲)، ترانزیت (۱۳۷۲)، روز فرشته (۱۳۷۲)، صبح روز بعد (۱۳۷۱)، آواز تهران (۱۳۷۰)، مجنون (۱۳۶۹) و در انتظار شیطان (۱۳۶۶).

کد خبر 279253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha