گروه سیاسی: همانگونه که پیش از سفر گوردون براون، نخست‌وزیر جدید انگلیس به آمریکا انتظار می‌رفت، سخنان وی در پایان دور اول گفتگو با جورج بوش نشان از ثبات موضع لندن بر ضد برنامه هسته‌ای ایران داشت.

براون پس از پایان نخستین دور مذاکراتش با رئیس جمهوری آمریکا گفت: دو طرف درباره لزوم اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران اتفاق نظر دارند.

نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با بوش در کمپ دیوید مریلند که مهر خبر آنرا منتشر کرد، مدعی شد: لندن و واشنگتن درباره ثمربخش بودن تحریم‌ها اتفاق نظر دارند و در مرحله بعدی آماده‌ایم به سمت تشدید تحریم‌ها با تصویب قطعنامه دیگری در شورای امنیت حرکت کنیم.

براون پیش از سفر به آمریکا نیز گفته بود که گزینه نظامی‌علیه ایران را رد نمی‌کند، اما اعتقاد دارد که تحریم‌ها برای متقاعدکردن ایران به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای کارساز خواهد بود.

گزارش راکتور اراک

از سوی دیگر پس از آنکه دوشنبه 8 مرداد، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از راکتور آب سنگین اراک بازدید کردند، یک مقام آژانس اعلام کرد: نتایج بازرسی‌ها از رآکتور اراک در گزارشی به شورای حکام ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا دیپلمات‌های آژانس معتقدند بازرسی از اراک یک بازدید استثنایی است تا مشخص شود که ایران به اطلاعات طرح ساخت وسازی که پیش‌تر به آژانس داده بود پایبند است یا خیر.

مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌قرار است در تاریخ 29 مرداد برای حل و فصل مسایل باقیمانده ادامه یابد.

کد خبر 27919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز