جمعه ۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: هر دولتی نتواند خود را با موج انقلابی برآمده از جامعه تطبیق بدهد، کنار خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، افزود: این موج تحولی است که صورت گرفته وهمچون آغاز انقلاب باید ظرفیت بزرگ کشور ما را به‌منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه دولتی که مردمی انقلابی تر از حاکمان دارد، کار بسیار سختی در پیش خود می‌بیند، اظهار داشت: حکومت‌ها اگر نتوانند به این خواست عظیم و ظرفیت بزرگ پاسخ دهند، محکوم به شکست هستند.

الهام دولت نهم را برآمده از این ظرفیت بزرگ دانست و گفت:اگراین دولت همچون دولت صدرانقلاب که نتوانست خود را با این فرهنگ منطبق کند دچار غفلت تا تغافل شود، موفقیتی نخواهد داشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در ابتدای انقلاب این دستاورد بزرگ در اختیار گروهی لیبرال قرار گرفت اما آنها به جای اینکه ازاین فرصت تاریخی برای پرورش اسلامی استفاده کنند، انقلاب را به نفع اندیشه و تفکر خود بکار گرفتند و انقلاب آنها را حذف کرد و انقلاب را به اهلش سپرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم این ظرفیت که ظرفیت عدالت خواهی، معنویت خواهی، محبت و ولای اسلامی، خدمت و پیشرفت و تعالی کشور است، ایجاد شده و باید به وسیله دولت و همه ارکان آن در همه سطوح حمایت شود.

الهام با اشاره به اینکه هر کس در این عرصه محافظه کاری کرده و تمام وجودش را برای خدمت عرضه نکند، حذف خواهد شد، اظهار داشت: این بستر برای خدمت شبانه روزی و با انگیزه که تبلور اصولگرایی است ایجاد شده وهمه باید خود را با این دولت تطبیق دهند در غیر این صورت کار به دست نسل سوم اداره خواهد شد.

سخنگوی دولت یکی از اهداف دولت نهم را سپردن کار به نسل سوم دانست و گفت:پیروزی اصلی این میدان نسل سومی‌ها هستند و کار راباید به‌آنها بسپاریم و آنها را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت حمایت کنیم که دولت این وظیفه را دنبال می‌کند.

وی گفت: امروز دولت همه توان خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته و در همه عرصه‌ها خود را وقف تعالی کشور کرده است.

الهام با تاکید بر اینکه درفاصله این مدت دولت باشعاری که برای تحقق عدالت داشته است به حرف و شعار بسنده نکرده است، گفت: دولت نهم دولت کار بوده است. ما ناکامی و مشکلات بسیار داریم اما آنچه در توان بوده است برای خدمت اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت با رایحه رجایی، اشرافیت موجود در دستگاه اجرایی را شکسته است، گفت: احمدی نژاد رییس جمهوری است که از اول کاخ‌های سعدآباد را به میراث فرهنگی سپرد و تا کنون در آن پا نگذاشته و نخستین رییس جمهوری است که در آغاز حکومت اموال خود را اعلام کرد.

الهام این اقدامات را مهم‌ترین فرهنگی دانست که از فرهنگ شهید رجایی نشات گرفته است و تصریح کرد: ساده زیستی و کاستن هزینه‌های افزون دولت ، از مظاهر این فرهنگ است. دولت می‌خواهد کم هزینه باشد و همه وجود خود را صرف خدمت کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: گفته می‌شود هزینه‌های جاری دولت افزایش پیدا کرده است که البته این افزایش در پرداخت حقوق مردم بوده است. برای اولین بار دولت بخشی از مطالبات مردم یعنی حق الناس را پرداخت کرد که اگر اینها را به هزینه‌های جاری تعبیر می‌کنیم، اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی متعلق به مردم است و باید منابع آن برای پیشرفت کشور استفاده می‌شد. دولت بخشی از مطالبات متعدد مردم را که در سطوح ضعیف و قشرهای پایین جامعه بودند از این طریق پرداخت کرد.

الهام گفت: امروز هزینه‌ای برای تشکیلات دولت صرف نمی‌شود و دولت تکلیف کرده است یک نظام برنامه ریزی برای صرفه جویی در هزینه‌های دولتی ایجاد شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: تا دیروز یک مدیر شرکت دولتی پاداشی درحد ‪۱۰۰‬ میلیون تومان را دریک نوبت ،پاداش عادی تلقی می‌کرد اما امروز دراین دولت پرداخت هر گونه پاداشی افزون بر مطالبات واقعی ممنوع شده است و در هیچ شرکت دولتی چنین پرداخت‌هایی صورت نمی‌گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تعادل پرداخت‌ها برنامه ریزی‌های خوبی برای افزایش حقوق کارکنان و کارمندان ضعیف دارد، گفت: این برنامه‌ها برای بالا بردن سطح درآمدهای دهک‌های پایین جامعه است.

الهام افزود: از طرف دیگر دولت برای سهیم کردن مردم در ثروت ملی با طرح سهام عدالت ده‌ها هزار نفر را در طول مدت گذشته با برخورداری ازآن در ثروت‌های ملی سهیم کرده است.

وی با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهوری و دولت، گفت: دولت حرکت به سمت استان‌های کشور و توزیع منابع کشور در همه سطوح و ایجاد پیشرفت‌های متوازن را در برنامه خود قرار داده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اکنون که یک سال از دولت می‌گذرد توانسته ‪۱۸‬ استان و ‪ ۱۴۰‬شهرستان را سرکشی کند که شامل ‪ ۴۰‬درصد شهرستان‌های کشور می‌شود.

الهام ادامه داد: در این استان‌ها مصوبات متعددی به تصویب رسیده که در آمار ‪ ۱۵‬استان، ‪ ۲۶۹۴‬فقره تفاهمات صورت گرفته که در قالب توافقنامه‌های دولتی ابلاغ شده و از این موارد ‪ ۲۰۹۷‬مورد تجهیز پروژه‌هایی است که در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور بودجه عمرانی بیش از ‪ ۸۰‬درصد اختصاص یافته و در برخی جاها ‪ ۱۰۰‬درصد بودجه عمرانی تخصیص داده شده که در بودجه کشور بی‌نظیر بوده است.

سخنگوی دولت گفت: در استان‌های کشور ‪ ۴۱۳‬طرح در دست مطالعه و بررسی است و ‪ ۱۹۰‬فقره مجوز صادر شده است و در سال ‪ ۵۲/۵ ،۸۴‬درصد طرح‌ها در حال اجرا است و ‪ ۴۷/۵‬درصد نیز طی سال‌های آتی و برنامه چهارم اجرایی خواهد شد.

الهام تصریح کرد: دولت با شعار ساختن کشور در مصوبات استانی بیشترین مصوبات را با ‪ ۲۳۳‬فقره به وزارت نیرو اختصاص داده و ‪ ۱۸۰‬فقره این مصوبات نیز به تصمیم‌گیری های حوزه بهداشت و درمان کشور مربوط بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ‪ ۶۰۰۰‬میلیارد ریال اعتباراتی است که در این ‪۱۵‬ استان اختصاص داده شده است و از همه مهمتر توزیع منابع بانکی کشور برای برخورداری همگان بوده‌است. علاوه بر اینکه نظام بانکی روال خود رادر پرداخت به صنایع بزرگ دنبال می‌کند، بخشی از این اعتبارات را برای اینکه مردم در امر کار و اشتغال کشور سهیم باشند بیش از ‪ ۴۰‬هزار میلیارد ریال با یارانه و کمک به ایجاد اشتغال در کشور قرار داد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:دولت دراین مدت رقمی معادل‪۸۱‬میلیارد تومان را در استان‌ها فقط به عنوان قرض‌الحسنه ازدواج و تامین مسکن جوانان اختصاص داد که این مورد به غیر از مواردی است که در صندوق مهر رضا(ع) برای احیای فرهنگ قرض الحسنه دنبال می‌شود.

وی تشکیل ‪۱۳۶‬مرکز حرفه‌آموزی برای تقویت فرهنگ کارآفرینی و حرفه آموزی ‪ ۱۲۰‬مرکز آموزش عالی، ‪ ۶۲‬مجتمع علنی و‪ ۲۵۱‬سالن ورزشی بااختصاص ‪ ۶۱‬میلیارد ریال برای احداث فضاهای ورزشی روستایی و ایجاد ‪۹۶‬منطقه گردشگری در راستای توسعه فرهنگ گردشگری و اختصاص ‪ ۴۶۴‬میلیارد ریال برای پوشش تلویزیونی در شهر و روستا و تقویت را از دیگر اقدامات دولت در استان‌ها عنوان کرد.

الهام بازسازی ‪ ۳۶‬گلزار شهدا ، احداث ‪ ۵۰‬طرح پالایشگاهی و تولیدی صنعتی ، ایجاد ‪ ۳۴‬شهرک صنعتی، ‪۱۴‬واحدگمرگی درمناطق مرزی و‪ ۸‬نمایشگاه بین‌المللی را بخشی دیگر از تصمیماتی اعلام کرد که در ‪ ۱۵‬استان صورت گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: همه این کارها در جهت پیشرفت کشور و با تلاش شبانه روزی صورت می‌گیرد. رییس جمهوری علاوه بر اینکه تلاش گسترده بین‌المللی را برای رساندن حقانیت ملت ایران دارد و دیپلماسی فعال و پویایی را رقم زده است، حداقل ‪ ۶۰۰‬ملاقات شخصی برای رسیدگی به کار توده‌های پایین داشته است و علاوه بر پاسخ به مردم در مراجعات به خانه شخصی، رسیدگی به ‪ ۱۱‬هزار فقره نامه را در دستور کار شخصی قرار داده است.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، تاسیس دولت نهم را "شکست بزرگ فرهنگی برای دمکراسی غربی " دانست و گفت: امروز شکستن استخوان‌های لیبرالیسم دمکراسی غربی در حال شنیدن است.

الهام خاطرنشان کرد:شکست دیگر دمکراسی غربی را در عرصه نظامی در لبنان شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد:امروزافکار عمومی جهانیان با دیدن مظاهر دمکراسی غربی در عراق و لبنان ، این تفکر را در غرب به خاک سپرده است . نمادهایی که در غرب تشییع شد نشان از به خاک سپرده شدن دمکراسی غربی بود.

سخنگوی دولت ، ایران را مظهر اقتدار ، توانمندی و خودباوری در جهان دانست و گفت: علاوه بر جهان اسلام ، در آمریکا و به ویژه آمریکای لاتین نیاز به شنیدن و دریافت حقیقت انقلاب اسلامی به وضوح دیده و شنیده می‌شود.

به گفته وی، نامه رییس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورها و از جمله به بوش، امروز با هزینه‌های شخصی توسط پایگاه‌های اطلاع رسانی عموم مردم از غربی وغیرغربی و مسلمان و غیر مسلمان تکثیر و توزیع می‌شود و مردم جهان شدیدا بدنبال شنیدن پیام انقلاب اسلامی ایران هستند و این از دستاوردهای دولت نهم است.

الهام گفت: این مساله از همه دستاوردهای مادی و پیشرفتی که برای کشور حاصل شده است، مهم‌تراست و نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به اینکه "امروز رییس جمهوری ایران اسلامی بزرگترین خدمت را به آزادی در جهان کرده‌است"، اظهار داشت: رییس جمهوری اسلامی ایران با جرات دادن به مردم و درهم شکستن افسانه‌های پوشالی صهیونیسم بزرگترین خدمت را به جهان کرد.

سخنگوی دولت ،موقعیت بین‌المللی امروز ایران را"بهترین شرایط تاریخی" دانست و گفت: موقعیت ایران امروز توام با اقتدار و منطق است وهمه دل‌های پاک و آزاداندیش ،ایران اسلامی را مظهر منطق و درعین حال اقتدار می‌دانند.

الهام با اشاره به اینکه حقوق مسلم ایران در فناوری هسته‌ای در باور عمومی مردم و دولت‌ها نشسته است، گفت: برای اولین بار است که تمام کشورهای غیرمتعهد بر حق مسلم ایران در دستیابی به فناوری هسته‌ای تاکید می‌کنند و اجماع صهیونیست ساخته جهانی علیه حق ایران ، شکسته شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در عرصه دستیابی به فناوری‌های نوین و جدید هر روز ورق جدید در کشور می‌خورد، گفت: درعرصه هسته‌ای شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای نوین علمی هستیم که انشاالله به زودی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آثار دستاوردهای جدید علمی در بقیه عرصه‌ها که ترمیم ضایعات نخاعی جلوه‌ای از آن بوده است، در کشور نمایانگر خواهد شد.

الهام تاکید کرد: این حرکت نوین و جدید ،تحولی است که شعار دولت نهم را که "می توانیم و می‌شود " است ، در عمل محقق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:این درحالی بودکه دولت احمدی نژاد ،دولت رادر وضعیتی تحویل گرفته که گرد یاس و تهدید کشورهای غربی بر احساسات ملی، ایرانی و میهنی دانشمندان ما سنگینی می‌کرد.

سخنگوی دولت افزود: شجاعت تصمیم‌گیری و توام با تدبیر دولت، این فضای تهدید را شکست و کار بزرگ علمی جوانان از سر گرفته شد و علیرغم تهدیدها بابرنامه ریزی و شجاعت به پیش رفت و فروردین ماه سال جاری جوانان ایران اسلامی توانستند به فناوری مهم و پیچیده هسته‌ای دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این افتخار برای رییس این دولت باقی‌است که مردم از این دولت رایحه رجایی را استشمام کردند، گفت: این افتخار بزرگی است که با استقرار دولت نهم و انتخاب مهم مردم در سال گذشته، این فرهنگ احیا شده است.

الهام اضافه کرد: آنچه که درتغییر و تحول برای استقرار این دولت واقع شد، فی نفسه یک دستاورد و پیروزی بزرگ فرهنگی است که باید این مهم را در کارنامه دولت مورد توجه قرار داد.

سخنگوی دولت گفت: اتفاقی که در انتخاب رییس جمهوری محبوب فعلی جناب دکتر احمدی نژاد به وقوع پیوست و شعار بوی رجایی و فرهنگ رجایی اسباب این انتخاب شد، مهم‌ترین پیروزی فرهنگی است که ملت ما به دست آورد.

وی ، رای ملت بزرگ و فرهیخته ایران را به رییس جمهوری،محصول این پیروزی دانست و گفت: نباید از ارزش فرهنگی این اتفاق غفلت کرد.

الهام استقرار دولت نهم را پیروزی اسلام ناب و شکست شبیخون فرهنگی غرب عنوان کرد و گفت: هشدار مقام معظم رهبری از ‪۱۵‬سال قبل دربحث تهاجم فرهنگی بیانگر خطر عظیمی بود که در درون انقلاب نفوذ کرده و خط استحاله و رجعت از انقلاب را به وجود آورده بود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه خطربزرگ تهاجم فرهنگی در تغییر ارزش‌ها و دگرگونی در نگاه به عالم بود، گفت: دشمن تصور می‌کرد که وجود جوانان را تسخیر کرده است و آنان را از ارزش‌های انقلابی دور و به طواف‌کنندگان لیبرالیسم مبدل کرده و غرب زدگی در قلوب آنها رخنه کرده است.

وی ادامه داد: انتخابات نهم موج جدیدی آفرید که روند تحمیل لیبرال دمکراسی غربی و جایگزین کردن آن به جای فرهنگ اسلام ناب را به یک‌باره فرو ریخت و غرب را در بهت و حیرت فرو برد.

الهام افزود: حمایت‌های سنگین سیاسی، فرهنگی و مالی با استفاده از همه ابزارهای موجود به حدی بود که دشمنان اسلام ناب تصور می‌کردند که قله های پیروزی را که قلوب جوانان است تصرف کرده‌اند وهر چیزی را جز بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی و راه امام خمینی (ره) باور می‌کردند.

وی بازگشت به راه امام را اتفاقی بزرگ عنوان کرد وگفت: پیروزی فرهنگی یعنی احیای خط امام و فرهنگ عدالت، معنویت و خدامحوری، دین باوری که به وسیله نسل سوم انقلاب رقم خورد و این اعجاز بزرگ و پیروزی بزرگ فرهنگی است که با استقرار این دولت تحقق پیدا کرد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه باید پرده‌های ظاهری راکنار زد و دراعماق جامعه وجود این تفکر را باور کرد، گفت: کسانی ممکن است به ظاهر جامعه نگاه کنند و تصور کنند اتفاقی نیفتاده است، این اشتباه بزرگی است باید به اعماق جامعه برویم و ببینیم چه انقلاب عظیم و تحول درونی صورت گرفته است.

وی افزود: آمریکایی‌ها اخیرا در کشور ما به نظرسنجی گسترده دست زدند تا سلایق جوانان را درک کنند. نتیجه،جامعه آماری آنها رقمی بیش از ‪ ۵۵‬درصد که همه آنها راجوانان ‪ ۲۵‬ساله تشکیل می‌دادند اعلام کردند که ایرانی اسلامی، سنتی و مبتنی بر اصول ارزشی دینی می‌خواهیم و این یک پدیده شگفت برای کسانی است که فکر می‌کردند حاکم شده‌اند و اندیشه‌های خود را غالب کرده‌اند.

الهام در ادامه با تجلیل ازشهیدان رجایی وباهنر،آنهارااسوه دولتمداری اسلامی دانست و گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی حکومت داری اسلامی هستند.

کد خبر 2790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز