همشهری آنلاین: معشوقه سابق رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: از آنجایی که فرانسوا اولاند وعده‌های اصلاحات را اجرایی نکرد و رای‌دهندگان جناح چپ حس می‌کنند به آنها خیانت شده، محبوبیت اولاند به شدت کاهش یافته است.

معشوقه سابق رئیس جمهوری فرانسه: اولاند به رای‌دهندگان جناح چپ خیانت کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، والری تریروایلر 49 ساله که زمانی بانوی اول فرانسه خوانده می‌شد، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اظهار کرد: رئیس‌جمهور فرانسه (فرانسوا اولاند) فردی خودخواه است و گاهی اوقات حقیقت را تغییر می‌دهد.

وی که هفت سال رابطه عاشقانه با اولاند داشته است، گفت: انتشار کتاب من با هدف انتقام‌جویی و یا تخریب او نیست بلکه من قصد دارم خودم را بار دیگر بسازم.

تریروایلر در کتاب جدیدش با عنوان «برای این لحظه از شما متشکرم»، فرانسوا اولاند را به خاطر توصیف فقرا به «بی‌دندان‌ها»، به بی‌اعتنایی متهم کرد.

وی در مصاحبه خود گفت: سیاستمداران اگر خودمحور و یا در بیان حقایق خسیس نباشند، هرگز رئیس‌جمهور نمی‌شوند. از نظر من فرانسوا اولاند بیشتر از روسای جمهور دیگر مقصر نیست.

معشوقه سابق اولاند در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: به عقیده من سیاست فرانسه ضد زنان است و قطعا سیاستمداران زن در کشور با مخالفت‌هایی روبرو می‌شوند. از طرف دیگر رسانه‌های فرانسوی به مردم می‌گویند که کتاب مرا نخرند و نخوانند اما واقعیت این است که این کتاب پرفروش شد چرا که مردم می‌خواهند حقیقت را بدانند.

در شرایطی که نیمی از دوران ریاست‌جمهوری پنج ساله اولاند باقی مانده، محبوبیت این سوسیالیست 60 ساله طی ماه‌های اخیر به پایین‌ترین حد رسیده و تاجران از سیاست‌های اقتصادی متزلزل وی برای احیای دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو انتقاد می‌کنند.

تریروایلر می‌گوید: نارضایتی مردمی از اولاند به این دلیل است که وی نتوانسته سیاست‌های وعده داده را اجرا کند. مشکل این است که نمی‌توان نتایج را پیش‌بینی کرد و مردم فرانسه منتظر نتایج هستند. وی خودش را به برخی از اصلاحات متعهد کرد که اصلی‌ترین آن مبارزه با بیکاری بود. وی وعده داد که نرخ بیکاری کاهش می‌یابد اما اینطور نشد. کاهش محبوبیت وی بیشتر به این علت رخ داده است.

والری تریروایلر حدود یک‌سال و نیم به همراه اولاند در کاخ الیزه زندگی کرد و پس از افشاگری یک مجله در ماه ژانویه از روابط پنهانی اولاند با ژولی گیه 42 ساله، وی به این رابطه پایان داد. ژولی گیه، بازیگر فرانسوی 42 ساله است که به صورت مخفیانه با اولاند رابطه داشت.

والری تریروایلر پس از خروج از کاخ الیزه خاطرات هفت سال دوستی با اولاند را به رشته تحریر درآورد و پرده از ابعاد زندگی خصوصی رئیس‌جمهوری فرانسه برداشت. با این حال فرانسوا اولاند هرگز درباره کتاب وی اظهارنظری نکرده است.

کد خبر 278993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha