آغاز داخلی‌سازی‌ از ۴۰ درصد و رسیدن سهم ساخت داخل به ۸۵درصد طی ۵ سال، شرط اصلی فعالیت خودروسازان خارجی در ایران است.

معاون وزير صنعت با بيان اينكه در نوع جديد مشاركت خودروسازان خارجي با ايران، نبايد خودرو به‌صورت سي‌بي‌يو وارد شود، گفت: در گذشته، قراردادي براي توليد تندر90 با رنو - پارس تنظيم شده بود كه به‌دليل تحريم به درستي اجرا نشد.

با اين شرايط طبيعي است كه اگر قرار باشد يك شركت ايراني، با خودروساز خارجي وارد مشاركت شود، طرف خارجي بايد شروط ايران را بپذيرد. به گفته رضا نوروز‌زاده، در شروطي كه براي خودروسازان خارجي درنظر گرفته شده، داخلي‌سازي‌ در رأس قرار دارد؛ به‌نحوي كه داخلي‌سازي‌ در گام اول از 40درصد شروع شده و بايد طي 5سال به 85درصد برسد.

کد خبر 278888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =