یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

روند عقب‌نشینی و شکست‌های پی‌درپی داعش در عراق دیروز با آزادسازی شهر جلولا در شرق این کشور و ۴۰ کیلومتری مرز ایران، توسط ارتش و نیروهای مقاومت مردمی ادامه یافت.

داعش

اين شهر در ماه‌هاي گذشته محل درگيري تروريست‌هاي داعش با ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي عراق بود.در همين حال استان سني‌نشين انبار عراق زماني مركز ناآرامي‌ها و اختلاف‌هاي فرقه‌اي در اين كشور بود اما اكنون در ميان حملات گسترده گروه تروريستي داعش نيروهاي مردمي و ارتش براي مقاومت در مقابل اين گروه متحد شده‌اند تا در قلب درگيري‌هاي عراق، اين استان را حفظ كنند.

درحالي‌كه گزارش‌ها نشان مي‌دهد روز گذشته نيروهاي گروه تروريستي داعش حملات گسترده‌اي را از ۷ محور عليه شهر رمادي مركز استان انبار شروع كرده‌اند، نخست‌وزير عراق در فرماني ويژه خواستار گسترش حمايت هوايي و ارسال تسليحات براي قبايل اين منطقه در مقابل داعش شده است.

حيدر العبادي بعد از جلسه با نمايندگان قبايل استان انبار با اعلام اين دستور تأكيد كرده كه نيروهاي ارتش و قبايلي كه با داعش مقابله مي‌كنند نياز به حمايت بيشتري دارند و خطوط دفاعي اين استان غربي بايد تقويت شوند.اين در حالي است كه روز گذشته نيروهاي ارتش در كنار قبايل سني درگيري‌هاي جدي و گسترده‌اي با نيروهاي گروه تروريستي داعش براي بازپس‌گيري كنترل منطقه شرقي شهر رمادي داشتند. همچنين گزارش‌ها از عمليات ارتش عراق براي آزادي شهر هيت در شمال غرب رمادي خبر مي‌دهد.

مقام‌هاي محلي در رمادي مقررات منع آمد و شد اعلام كرده‌اند تا تلفات احتمالي غيرنظاميان را در درگيري‌هاي اين شهر كاهش دهند. نيروهاي داعش كنترل چند شهر استان انبار ازجمله فلوجه را در اختيار دارند. نيروهاي گروه تروريستي داعش روز جمعه در يك اقدام انتقام‌جويانه حداقل ۲۵نفر از اعضاي يكي از قبايل استان انبار را در روستايي نزديك رمادي به قتل رساندند. اين افراد از قبيله ابوفهد بوده‌اند كه در مقابل حملات داعش مقاومت مي‌كند. جنازه اين افراد بدون سلاح پيدا شده كه نشان مي‌دهد نيروهاي داعش پس از اسارت اين افراد آنها را براي انتقام اعدام كرده‌اند. تروريست‌هاي داعش به تازگي در اقدام مشابه ديگري ۲۰۰مرد، زن و كودك از قبيله سني ابونمر را كشته بودند.

وزير امور خارجه عراق به‌تازگي اعلام كرده كه ۸۰درصد افرادي كه به‌دست داعش به قتل رسيده‌اند از سني‌هاي عراق هستند كه لزوم اتحاد گسترده قبايل سني و ارتش عراق را در مقابل اين گروه تروريستي نشان مي‌دهد. اين در حالي است كه دولت آمريكا هم اعلام كرده قصد دارد براي تقويت قبايل سني عراق در مبارزه با شبه‌نظاميان داعش در استان انبار، براي آنها تسليحاتي همچون كلاشنيكف، آر‌پي‌جي و خمپاره‌انداز تهيه كند.

  • فيلم جديد داعش از به‌كار‌گيري كودكان

گروه تروريستي داعش فيلم جديدي را از آموزش كودكان خردسال براي عمليات نظامي اين گروه منتشر كرده است. در اين فيلم كودكاني نشان داده مي‌شوند كه تحت آموزش تفكرات داعش و نحوه كار با اسلحه‌هاي مختلف قرار گرفته‌اند. در ويدئوي منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي همچنين بخش‌هايي از مانورهاي نظامي اين كودكان ديده مي‌شود. تاكنون فيلم‌هاي مختلفي از سوء‌استفاده تروريست‌هاي داعش از كودكان براي عمليات نظامي منتشر شده است.

کد خبر 278883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha